  • Data: 2008-08-26 07:38:39
    Temat: Re: Dotknięcie towaru zobowiązuje do jego kupna...
    Od: "Piotr [trzykoty]" <n...@t...adresu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał

    > Z ciekawostek: po donosie do Inspekcji Handlowej, owa sprawę olała
    > twierdząc, że limit ilościowy jest częścią oferty...

    Może faktycznie, taka interpretacja jest dopuszczalna. Wszak art.135
    powstawał trochę w innych czasach i intencja ustawodawcy mogła być inna: tj.
    wtedy panie chowały mięso pod ladę dla swoich znajomych, nie miało to nic
    wspólnego z żadnymi zasadami sprzedaży, ofertą. Więc czemu nie uznać, że
    at.135 ma zastosowanie do bezprawnego, bezpodstawnego ukrywania towaru i
    odmowy sprzedaży. Tutaj podstawą limitowania jest oferta, regulamin promocji
    itp. Zresztą w art. 135 mowa jest o "umyślnie bez uzasadnionej przyczyny".
    Jeśli jedank sklep, dystrybutor uzasadnia czymś takie postępowanie i
    stworzenie takiej oferty. Tak więc, uzasadnienie IH z kosmosu nie jest. Czy
    jest prawidłowe nie wiem, póki nie będzie wyroku.