  • 1. Data: 2007-01-25 18:13:18
    Temat: Dom budowany na ziemi bez uzyskania prawa własności do gruntu
    Od: "Bogdan" <w...@p...onet.pl>

    Witam Państwa.
    Jestem włascicielem domu który został postawiony na
    działce po moich dziadkach. Dziadkowie zezwolili na budowe domu na ich
    gruncie,
    na zasadzie pozwolenia w sposób ustny. Dziadkowie już nie zyją.
    Nikt ze spadkobierców wczasie budowy nie sprzeciwiał sie mojej budowie,
    sprzeciwy zaczęły sie po zamieszkaniu w domu, jak chciałem uzyskać prawo
    własnosci do gruntu.
    Wszelkie dokumenty świadczące o tym ze to jest mój dom ,
    wszelkie zgody i pozwolenia sa na mnie. Dokumenty znajduja się
    w urzedzie gminy. Nie mam jednak prawa do grumtu na którym
    został zbudowany 15 lat temu dom w którym mieszkam wraz ze swoją rodziną .
    Nie udało się w tym czasie doprowadzić do uzyskania prawa własnosci
    gruntu i przepisania
    na mnie, wskutek nie dojścia do porozumienia pomiędzy spadkobiercami.

    Obecnie grozi mi egzekucja komornicza i może dojsć do zajęcia domu przez
    komornika.
    Spodziewam się że nie będę w stanie spłacić roszczeń w stosunku do
    dłuznika.
    Czy w tej sytuacji komornik może zając mój dom, kiedy nie mam prawa do
    gruntu
    a mam prawo tylko do domu który zbudowałem na grucie dziadków, z własnych
    srodków?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-01-25 18:18:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Bogdan napisał(a):

    > Czy w tej sytuacji komornik może zając mój dom, kiedy nie mam prawa do
    > gruntu a mam prawo tylko do domu który zbudowałem na grucie dziadków, z własnych
    > srodków?

    Dom należy do właściciela(-i) gruntu, a nie do ciebie. Więc twoich
    długów z tego domu nie można egzekwować.

    --
    @2007 Johnson

  • 3. Data: 2007-01-31 21:44:50
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Ale z tego, co jest w domu.....
    JaC

    > Więc twoich długów z tego domu nie można egzekwować.

    It has removed 2992 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!

  • 4. Data: 2007-02-01 08:10:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    666 napisał(a):
    > Ale z tego, co jest w domu.....

    I z 1000 innych rzeczy, ale co z tego?

    Mógłbyś w końcu dawać cytaty na początku? To naprawdę takie trudne?

    --
    @2007 Johnson