  • 1. Data: 2007-01-25 17:52:02
    Temat: Kredyt mieszkaniowy
    Od: Karol MARCHEWKA <k...@-...pl>

    Od kilku dni PKOBP udziela kredytu preferencyjnego zgodnie z ustawą z dnia 8 września
    2006 r.
    o finansowym wsparciu rodzin w nabywaniu własnego mieszkania =
    http://tinyurl.com/ytswly

    Zgodnie z

    Art. 4. 1. Dopłaty mogą być stosowane, jeżeli żadna z osób (...) w dniu zawarcia
    umowy kredytu
    preferencyjnego nie jest:
    (...)
    4) najemcą lokalu mieszkalnego.
    (...)
    3. Dopłaty mogą być stosowane również w przypadku, gdy osoba ubiegająca się o kredyt
    preferencyjny,
    która w dniu zawarcia umowy kredytu preferencyjnego jest najemcą lokalu mieszkalnego
    lub przysługuje
    jej spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego, równocześnie z zawarciem
    umowy kredytu
    preferencyjnego pisemnie zobowiąże się do:
    (...)
    2) rozwiązania umowy najmu i opróżnienia lokalu mieszkalnego - w terminie sześciu
    miesięcy od
    dnia uzyskania własności lokalu mieszkalnego, własności domu jednorodzinnego lub
    uzyskania
    spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego,
    na które został
    udzielony kredyt preferencyjny, a w przypadku kredytu preferencyjnego udzielonego na
    budowę domu
    jednorodzinnego - w terminie sześciu miesięcy od dnia, w którym osoba ta może zgodnie
    z prawem
    przystąpić do użytkowania wybudowanego domu jednorodzinnego.

    W ustawie nie wyjaśniono pojęcia "najemca lokalu mieszkalnego" :-(

    Czy ustawodawcy chodziło o osobę najmującą lokal od gminy ( taką interpretację
    znalazłem na stronie
    Gazeta.pl czy też o osobę która najmuje lokal od kogokolwiek, np: od osoby
    fizycznej.

    Czy gdzieś jest wyjaśnione pojęcie "najemca lokalu mieszkalnego" ???

    Karol MARCHEWKA

    troszkę więcej o mnie na stronie www.marchewka.za.pl
    Jeżeli piszesz na priv z adresu email wytnij tekst "-SPAMEROM-STOP-"

  • 2. Data: 2007-01-25 18:14:40
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Karol MARCHEWKA napisał(a):
    > Czy ustawodawcy chodziło o osobę najmującą lokal od gminy ( taką
    > interpretację znalazłem na stronie Gazeta.pl czy też o osobę która
    > najmuje lokal od kogokolwiek, np: od osoby fizycznej.

    Skoro mowa o najemcy lokalu bez żądnego dookreślenia chodzi o najem
    każdego lokalu mieszkalnego.

    > Czy gdzieś jest wyjaśnione pojęcie "najemca lokalu mieszkalnego" ???

    Najemca = strona umowy najmu
    Lokal mieszkalny = należy rozumieć potocznie

    --
    @2007 Johnson

  • 3. Data: 2007-01-26 16:48:45
    Od: "Padre" <s...@e...wroc.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał...

    > Skoro mowa o najemcy lokalu bez żądnego dookreślenia chodzi o najem
    > każdego lokalu mieszkalnego.

    > Najemca = strona umowy najmu

    Nie, to tylko jedna ze stron umowy najmu.

    Najemca - ten, kto przyjmuje lokal w użytkowanie
    Wynajmujący - ten, kto oddaje lokal w użytkowanie

    Tak określa się strony w umowach najmu, a znaczenie to zgodne
    jest ze słownikiem jęz. polskiego.

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2486215
    najemca <osoba wynajmująca coś od kogoś>

    Dodatkowo:

    nająć -
    1. <przyjąć kogoś do pracy>
    2. <wziąć w czasowe i płatne użytkowanie czyjąś własność>

    wynająć - wynajmować -
    1. <wziąć w czasowe płatne użytkowanie czyjąś własność>
    2. <oddać coś w czasowe, płatne użytkowanie>
    3. <przyjąć kogoś do pracy, zwykle krótkoterminowej>

    Czyli najemca lokalu mieszkalnego to osoba (wy)najmująca OD kogoś taki lokal.

    Sławomir Pacha