  • 1. Data: 2012-05-15 10:07:04
    Temat: Dom Pomocy Społecznej - dopłata
    Od: Maciej Osuchowski <j...@o...pl>

    Dzień dobry,
    czytając archiwum Forum oraz Ustawę o finansowaniu pobytu w DPS, nie mam
    pewności co do następującej sprawy dotyczącej mojej rodziny.
    - Czy GOPS, po ew. umieszczeniu osoby w DPS ma prawo dochodzić dopłaty
    do jej utrzymania od sióstr, które są jego najbliższymi krewnymi ? (nie
    ma on bowiem wstępnych ani zstępnych; mieszka sam; siostry mieszkają w
    tym samym powiecie - w innych miejscowościach).
    - Czy GOPS może wykonywać wywiad finansowy sióstr?
    - Czy GOPS może dochodzić w sądzie zwrotu poniesionych opłat za
    utrzymanie w DPS od sióstr?
    Osoba której to dotyczy ma swoje gospodarstwo, jest emerytem, ma
    problemy alkoholowe, nie jest w stanie samodzielnie egzystować (zaniki
    pamięci).
    Z góry dziękuję za odpowiedź,
    Maciej.