  • 1. Data: 2012-05-15 12:35:42
    Temat: Powrót do pracy po długim zwolnieniu
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Jest następująca sytuacja.

    Zwolnienie lekarskie trwa długo, nieco poniżej ZUSowskiej
    granicy 182 dni. Osoba chce wrócić do pracy. Znam rozwiązanie
    problemu, czyli: zgoda na pracę od lekarza prowadzącego, wizyta
    z tą zgodą u lekarza medycyny pracy i po uzyskaniu jego zgody
    powrót do pracy, podjęcie pracy (osoba jest fizycznie w pracy
    lub idzie na urlop wypoczynkowy).

    Słyszałem, że można też to zrobić trochę inaczej i nadal jest
    to zgodne z prawem. W tym wariancie nie idzie się na początek do
    lekarza medycyny pracy, ale od razu, od pierwszego dnia po
    zwolnieniu bierze się urlop wypoczynkowy, a wspomnianego lekarza
    załatwia sę dopiero po urlopie lub w jego trakcie. Czy to
    prawda, czy jednak jakiś mit?

  • 2. Data: 2012-05-15 13:40:48
    Temat: Re: Powrót do pracy po długim zwolnieniu
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 10:35:42 +0000, ab napisał(a):

> [...]
    > wypoczynkowy, a wspomnianego lekarza załatwia sę dopiero po urlopie lub
    > w jego trakcie. Czy to prawda, czy jednak jakiś mit?

    Prawie prawda.

    1. Urlopu nie "bierze się". Urlopu udziela pracodawca. Jeśli chce.

    2. Z tego co pamiętam, to było kiedyś kwestionowane wykonywanie badań
    okresowych w trakcie urlopu. Prawdopodobnie tu też trzeba je będzie
    wykonać dopiero po urlopie.

  • 3. Data: 2012-05-15 21:37:31
    Od: "Piotr" <a...@p...tp.pl>

> [...]
    >
    > 2. Z tego co pamiętam, to było kiedyś kwestionowane wykonywanie badań
    > okresowych w trakcie urlopu. Prawdopodobnie tu też trzeba je będzie
    Urlop może otrzymać tylko pracownik, który otrzymał zdolnośż do pracy od
    lekarza medycyny pracy. Bez tego nie jest zdolny do pracy, a więc nie może
    dostać urlopu ponieważ nie może pracować. Musi najpierw otrzymać
    zaświadczenie o zdolności do pracy i wtedy pisze wnosek o urlop. Pracodawca
    może, a jeśli jest to urlop zaległy to ma obowiązek go udzielć.

  • 4. Data: 2012-05-16 23:41:01
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2012-05-15 13:40, jureq pisze:

    > 1. Urlopu nie "bierze się". Urlopu udziela pracodawca. Jeśli chce.

    ach... czyli jak pracodawca nie chce to nie udzieli urlopu w ogóle? :)

  • 5. Data: 2012-05-17 01:22:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 May 2012, PlaMa wrote:

    > ach... czyli jak pracodawca nie chce to nie udzieli urlopu w ogóle? :)

    Ależ udzieli, bo musi.
    Ale np. dwa dni pózniej, co rozważany przypadek (niezależnie od ew.
    innych przyczyn) "kładzie na łopatki" :)

    pzdr, Gotfryd