  • 1. Data: 2002-03-18 18:21:43
    Temat: Dojazdy do pracy sobota niedziela
    Od: "RAJ" <n...@n...com>

    Czesc,
    Mam pytanko dot. dojazdow do pracy.
    Mamy projekt za granica i szefostwo wpadlo na wspanialy pomysl ze mozemy
    wyjechac pociagiem w niedziele cala noc jechac i rano stawic sie do pracy.
    Nastepnie po tygodniu w piatek wieczorem znowu w pociag i sobota rano
    jestesmy spowrotem
    w kraju.

    A ze trace czesc weekend'u to co przeciez i tak spie...
    A moze ja chce cala piatkowa noc pic wodke ze znajomymi ;)

    Dostaje za ten czas tylko diete.

    Pytanie: czy nie powinno sie tego czasu liczyc jako np.: nadgodzin
    mimo ze i tak w tym czasie spie w pociagu ale przeciez firma zabiera mi moj
    prywatny czas...

    Prosze o ew. podstawe prawna.

    pozdawiam
    Pociag

  • 2. Data: 2002-03-18 18:59:44
    Temat: Re: Dojazdy do pracy sobota niedziela
    Od: "RAJ" <n...@n...com>

    Na stronie: http://www.infor.pl/dane/?tresc=wirtualny&right=6

    Mozna znalezc cos takiego.. (to tylko czesc ofkos)
    nie rozumiem akapitu: 33333 i wyjasnienia 44444
    szczegolnie w kontekscie 222222
    pozdrawiam

    CZAS PODRÓŻY SŁUŻBOWEJ
    1111
    Podróżą służbową jest wykonywanie zadania określonego przez pracodawcę poza
    miejscowością, w której znajduje się stałe miejsce pracy pracownika w
    terminie i miejscu określonym w poleceniu wyjazdu służbowego.
    2222
    Czas podróży z zakładu pracy do miejsca wykonywania czynności i z powrotem
    oraz czas przechodzenia między miejscami wykonywania pracy jest wliczany do
    czasu pracy. Zgodnie z wyrokiem Sądu Najwyższego z 27 maja 1978 r. (I PR
    31/78, OSP 1979/11/191) wszelkie przejazdy pracownika wykonującego pracę w
    terenie z miejsca zakwaterowania i z powrotem są objęte czasem pracy,
    ponieważ pozostaje on w czasie tych przejazdów w dyspozycji zakładu pracy.

    33333!!!!!!!!
    Zgodnie z wyrokiem Sądu Najwyższego z 4 kwietnia 1979 r. (I PRN 30/79, OSNC
    1979/10/202) okres podróży służbowej pracownika do miejsca delegowania i z
    powrotem nie wchodzi w zakres czasu pracy.
    4444!!
    Jeżeli jednak jedynym celem podróży jest przewóz pracowników i pracownikowi
    umysłowemu zlecono poza godzinami normalnej pracy dodatkowe obowiązki
    kierowcy, czas przejazdu w tej sytuacji oznacza jednocześnie czas pracy.
    Podstawowym celem podróży służbowej jest wykonanie konkretnych zadań
    wynikających z umowy o pracę. Jeżeli np. zakład pracy zlecił pracownikowi
    przewiezienie samochodem należącym do niego swych pracowników i jedynym
    celem takiej służbowej podróży był ich przewóz, czas wykonywania przez tego
    pracownika obowiązków kierowcy w tej podróży wlicza się do czasu jego pracy.
    Sama podróż służbowa nie stanowi wykonywania pracy w rozumieniu art. 80 k.p.
    Za pracę może być uważane tylko odbywanie podróży służbowej w czasie pracy
    (art. 128 i następne k.p.). W konsekwencji odbywanie podróży służbowej poza
    czasem pracy nie rodzi obowiązku wypłacenia pracownikowi dodatkowego
    wynagrodzenia, jeżeli przepis szczególny tego nie przewiduje. Jeżeli po
    zużyciu na podróż służbową całego czasu pracy pracownik wykonuje jeszcze
    jakąś konkretną pracę, przysługuje mu za tę pracę dodatek, o którym stanowi
    art. 134 k.p. Dodatek ten będzie wówczas współmierny do czasu, w ciągu
    którego ta konkretna praca była przez pracownika jeszcze wykonywana (wyrok
    Sądu Najwyższego z 27 października 1981 r., I PR 85/81, OSNC 1982/5-6/76).

  • 3. Data: 2002-03-18 19:26:38
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    "RAJ" <n...@n...com> wrote in message
> [...]
    > Sądu Najwyższego z 27 października 1981 r., I PR 85/81, OSNC 1982/5-6/76).

    Jakas dziwna ta twoja praca, przewaznie to nie placa za godzine tylko za
    jego realizacje.

  • 4. Data: 2002-03-22 01:26:12
    Od: "blurp" <b...@k...net.pl>

    "Efro" <w...@w...edu.pl> wrote in message

    > Jakas dziwna ta twoja praca, przewaznie to nie placa za godzine tylko za
    > jego realizacje.

    A mógłbyś po polsku ?

    Notorycznie byłem wysyłany na szkoleni, certyfikacje, etc. które miały
    zwyczaj odbywania się w czesie wolnym (sobota, niedziela). Jako że firmie
    było to potrzebne (ramka na ścianie, certyfikat w ofercie) to aby dojechać
    traciłem kupe czasu na dojazdy. Realizacja zadania sprowadzała się do
    dojazdu, zdania egzaminu i wyjazdu.