  • 1. Data: 2002-03-18 16:29:38
    Temat: Wieczyste uzytkowanie.
    Od: Grzegorz Pawel Wolinski <g...@e...pw.edu.pl>

    W 2001r kupilismy dzialke. Okazalo ze mamy ja tylko na wieczyste
    uzytkowanie. Czy jest mozliwosc zdobycia prawa wlasnosci. Jezeli tak to
    jak to zrobic i jakie beda z tym zwiazane koszty?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-03-18 16:43:45
    Temat: Re: Wieczyste uzytkowanie.
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > W 2001r kupilismy dzialke. Okazalo ze mamy ja tylko na wieczyste
    > uzytkowanie. Czy jest mozliwosc zdobycia prawa wlasnosci. Jezeli tak to
    > jak to zrobic i jakie beda z tym zwiazane koszty?

    Przez jakis czas byla taka mozliwosc, stosunkowo tanim kosztem przeksztalcic
    uzytkowanie wieczyste w prawo wlasnosci, ale o ile wiem taka mozliwosc juz
    nie istnieje.

    pozdrawiam
    T.

  • 3. Data: 2002-03-18 17:23:51
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

    Tak jest to mozliwe Dz.U.z 1997 r.Nr 123,poz.789
    Zgodnie z art. 2 ust. 2 tej ustawy decyzje w sprawie przeksztalcenia prawa
    uzytkowania wieczystego w prawo wlasnosci wydaje wlasciwy organ, do którego
    wplynal wniosek o dokonanie takiego przeksztalcenia. Decyzja ta stanowi
    podstawe wpisu w ksiedze wieczystej.

    Sandra

  • 4. Data: 2002-03-18 22:38:53
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Tak jest to mozliwe Dz.U.z 1997 r.Nr 123,poz.789

    Po pierwsze, nie 789 a 781.
    Po drugie, to nie jest możliwe lecz tak jak pisałem było mozliwe ze względu
    na ustęp 2 pierwszego artykułu wyżej wymienionej ustawy, który brzmi:

    "2. Przepisy ustawy stosuje się do osób fizycznych, które nabyły prawo
    użytkowania wieczystego przed dniem jej ogłoszenia i złożą wniosek, o którym
    mowa w art. 2, do dnia 31 grudnia 2000 r."

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    pozdrawiam
    T.

  • 5. Data: 2002-03-19 06:23:57
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

    Nie zgadzam sie ,ze nie ma mozliwosci jest mozliwosc takowego
    przeksztalcenia zgodnia z ustawa z dnia 4 wrzesnia 1997 r. Dz.U. Nr
    123.poz.781 / , dla osob ,ktore taki wniosek zlozyly do 31.12.2000r. Blad
    wystapil tylko w podaniu poz. ktorej nie bylo w wydanym numerze
    znowelizowanej ustawy . Albowiem na pozycji 781 konczy sie wydanie tego
    Nr... A stad tez wynika ,ze Tomasz ma racje odn. osoby pytajacej , jej
    takie prawo juz nie przysluguje .Pozostalej reszcie tego swiata , ktora
    zlozyla taki wnioski a nie ma jeszcze rozstrzygniecia z uwagi na np. na
    opieszalosc urzedu zycze pozytwnego zalatwienia . Sandra

  • 6. Data: 2002-03-19 09:17:16
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Grzegorz Pawel Wolinski wrote:

    > W 2001r kupilismy dzialke. Okazalo ze mamy ja tylko na wieczyste
    > uzytkowanie. Czy jest mozliwosc zdobycia prawa wlasnosci. Jezeli tak to
    > jak to zrobic i jakie beda z tym zwiazane koszty?

    O ile wiem, dla osób fizycznych istnieje taka możliwość na mocy specjalnej
    ustawy (chodzi o koszty). Termin został przedłużony do końca tego roku.
    Konkretów szukaj w informacji prawnej na www.sejm.gov.pl. Jeśli nie
    znajdziesz poszukam, ale dopiero za kilka dni.
    Piotr

  • 7. Data: 2002-03-19 10:14:15
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

    A to ciekawe ? Może znajdziesz . Sandra

  • 8. Data: 2002-03-19 13:20:53
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > zlozyla taki wnioski a nie ma jeszcze rozstrzygniecia z uwagi na np. na
    > opieszalosc urzedu zycze pozytwnego zalatwienia . Sandra

    No tak, tylko, że odpisała pani osobie pytającej a nie "reszcie świata".

    pozdrawiam
    T.

  • 9. Data: 2002-03-20 14:52:11
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Działkę kupiliście po 1998 r. Nie chcę wprowadzić Was w błšd, ale może ma tu
    zastosowanie ustawa o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego
    przysługujšcego osobom fizycznym w prawo własności z 21.09.2001 (z
    późniejszymi zmianami) o ile poprzedni użytkownik miał użytkowanie wieczyste w
    1998 r.
    Piotr