  • 1. Data: 2002-11-06 18:34:18
    Temat: Dluznik i wspolnota mieszkaniowa
    Od: HeŽSk <s...@p...onet.pl>

    Sytuacja jest taka. Blok mieszkalny,wlasnosc gminy posiada czesc
    mieszkan wykupionych przez dotychczasowych lokatorow. Zawiazla sie
    wspolnota tych lokatorow. Administracja budynku zajmuje sie ADM.
    Jeden z wlascicieli pan A. nie placi czynszu i innych oplat od
    kilku lat. Dlugi sa bliskie wartosci mieszkania lub go przekroczyly.
    Pytanie: czy dlugami pana A. moga byc obciazeni pozostali czlonkowie
    wspolnoty ? Sprawa bardzo pilna !

    HeSk

    s...@p...onet.pl
    -
    He(R)Sk

  • 2. Data: 2002-11-06 22:38:02
    Temat: Re: Dluznik i wspolnota mieszkaniowa
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Nov 2002, [ISO-8859-1] HeŽSk wrote:

> [...]
    >+ wspolnota tych lokatorow. Administracja budynku zajmuje sie ADM.
    >+ Jeden z wlascicieli pan A. nie placi czynszu

    Byłoby dziwne jakby właściciel płacił czynsz !

    >+ i innych oplat od
    >+ kilku lat. Dlugi sa bliskie wartosci mieszkania lub go przekroczyly.
    >+ Pytanie: czy dlugami pana A. moga byc obciazeni pozostali czlonkowie
    >+ wspolnoty ? Sprawa bardzo pilna !

    O ile wiem to w takim przypadku mieszkanie się przymusowo
    sprzedaje, własciciel dostaje różnicę: sprzedaż - długi.
    Niestety nie mam pod ręką "podstawy" :(
    ....o, google już znalazł:

    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/lok0427.html#
    3

    .... artykuł 16 !

    BTW: zatrudnianie wyszukiwarek często jest opłacalne, bo
    grupowicze w roli wyszukiwarek mogą być złośliwi ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-11-07 11:47:54
    Od: "nelson" <p...@s...pl>

    napisał:Pine.LNX.4.21.0211062332560.9383-100000@irys
    .stanpol.com.pl...

    > Byłoby dziwne jakby właściciel płacił czynsz !
    [...]

    nie rozumiem... można jaśniej ???

    nelson

  • 4. Data: 2002-11-07 23:05:56
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Nov 2002, nelson wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl>
    [...]
    >+ > >+ Jeden z wlascicieli pan A. nie placi czynszu
    >+ >
    >+ > Byłoby dziwne jakby właściciel płacił czynsz !
    >+ [...]
    >+ nie rozumiem... można jaśniej ???

    Można :)
    Czynsz to jest opłata za *wynajem*. Samemu sobie się zazwyczaj
    nie płaci ;)
    Oczywiście właściciel mieszkania we wspólnocie jest zobowiązany
    do różnych opłat: eksploatacyjnych, remontowych (prewencyjny
    fndusz albo "składka na wpadkę" w rodzaju niespodziewanego
    remontu dachu), udziału w opłacie za zarządzanie itp.

    Ale NIE CZYNSZU - czynsz płacą tylko najemcy !

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (ostatnio nie płacący czynszu ;))