    From: "Arjano" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Długoczasowe parkowanie na chodniku - co robić ?
    Date: Tue, 30 Jul 2002 11:59:00 +0200

    Mój sąsiad, któy mieszka w uliczce typu "L-ka" (wjazd z główniejszej
    osiedlowej w załamkę) parkuje swój stary samochód na chodniku przy mojej
    ogrodzonej posesji, przy "główniejszej" uliczce. To ok. 150 m od jego domu.
    Chodnikiem ja się muszę zajmowac, czyścić go z zarastajacej trawy,
    odśnieżać, kosić trawę na trawniku. Sąsiad kupił nowe auto i od 4 miesięcy
    trzyma sój stary samochód (ale zapewne jeszcze zarejestrowany, bo ma tablice
    rej.) na tym "moim" chodniku. Auto nie było przez ten czas ani razu ruszone,
    pod nim znajduja się plamy wyciekającego oleju, wokół auta rosną już
    chwasty, pod podwoziem gromadza sieliście, śmieci. Reszta chodnika jest
    utrymana we wzorowym porządku. do chodnika przylega wąska uliczka osiedlowa
    (na 1 auto), tak więc samochody parkują na chodniku 4 kołami (niestety,
    pozostawiają pieszym 20 cm chodnika lub całą uliczkę. Uliczka jest bardzo
    mało ruchliwa, tak że cały ruch pieszy odbywa się jej środkiem, parkowanie
    auta na ulicy nie miałoby sensu, bo samochó zająłby cała jej szerokość. tak
    asamo pół na chodniku, pól na ulicy. Ani nie przejdzie, anie nie przejedzie.
    Kilku innych mieszkańców rzyma swoje auta także na tym chodniku, ale one sa
    w eksploatacji. czy jest jakiśprzepis, aby powołać się na niego i pozbyć się
    tego trupa. Sąsiad na dawane dyskretnie i życzliwie rady nie reaguje.

    pzdr

    A.