  • 11. Data: 2004-04-15 23:07:20
    Temat: Re: Dlaczego polskie przepisy są takie idiotyczne?
    Od: "Aleister" <a...@o...pl>

    > A kto Ci karze od razu lont detonujący do tego zapalacza podłączać? Możesz
    > wolnotnący i jego długością dowolnie regulować opóźnienie.

    ;-) Wie pan, żeby to jeszcze go produkowali.
    A tak swoją drogą: Na szczęscie sieci lontowe spotyka się sporadycznie, a w
    sieciach mieszanych (zapalniki + lonty) minister w swej wielkoduszności
    pozwala odpalać lonty "po bożemu" czyli od zapalnika. Przykład męczyłem
    tylko po to, żeby pokazać ignorancje twórcy przepisów.

    Moim zdaniem zadanie opracowania tej częsci ustawy dostał prawnik bądź
    wojskowy, który materiały wybuchowe widział jak oglądał film wojenny a
    budowe widział na obrazku w szkolnej czytance.
    Dlatego musiał się posiłkować literaturą, która często jest nieaktualna, a i
    on ją źle momentami zrozumiał.

    Pozdrawiam
    Aleister

  • 12. Data: 2004-04-15 23:22:51
    Od: "Aleister" <a...@o...pl>

    > Tymczasowy skład materiałow wybuchowych wcale nie musi się znajdować na
    > budowie. Jak otwierasz taką firmę, to taki skład budujesz w swojej
    > siedzibie. Nikt rozsądny nie będzie tych materuiałów wybuchowych trzymał
    > na budowie....

    par. 255. punkt 1. Na terenie budowy, w miejscu wyznaczonym przez kierownika
    budowy, należy zorganizować tymczasowy skład do przechowywania i wydawania
    środków strzałowych.

    A w swojej siedzibie można wybudować stały skład który juz podlega pod prawo
    górnicze i musi spełniać troche inne wymogi. Częściej jednak kupuje się na
    miejscu od kopalnii lub firm robiących strzelania górnicze i dysponujących
    własnym składem.

    Na reszte odpowiem na priv, bo to już za bardzo odbiega od tematyki grupy.

    Pozdrawiam
    Aleister