    From: VoyteG <V...@h...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dlaczego miasto nie moze zaskarzyc?
    Date: Tue, 12 Jun 2007 04:26:15 -0700

    On 12 Cze, 13:02, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
    > Użytkownik "VoyteG" <V...@h...com> napisał w
    wiadomościnews:1181643683.598025.177280@i38g2000prf.
    googlegroups.com...

    > jakby bylo tak jak chcesz, ze poszlaki bylyby wystarczajace do wydania
    > wyroku skazujacego, to w ten sposob mozna konkurencje wykonczyc, poniewaz
    > kary za nielegalna wycinke sa dosc spore

    Idac dalej tokiem tego typy rozumowania, analogicznie wyplata
    odszkodowania z dowolnej polisy byla by nierealna.
    Bo wtedy ubezpieczony musilaby wykazywac, ze nie chce wyludzic
    odszkodowania!
    Z poszkodowanego stalby sie winowajca, po zaistnieniu zdarzenia na
    ktore sie ubezpieczyl :-)

    Zas wprowadzenie zasady, o ktorej wyzej pisze, doprowadziloby do
    sytuacji, gdzie firma reklamowa dobieralaby teren nie w poblizu
    drzewa.
    A jesli juz to czynilaby to na wlasne ryzyko, a moze nawet chronila
    przed zniszczeniem? Taki zapis prawnie zachecalby do ochrony drzewa, a
    teraz prawo zacheca do nielegalnej wycinki.
    Obecnie pozorna ochrona "przed dzialaniami konkurencji" prowadzi do
    faktycznego przyzwolenia na niszczenie drzew w imie prawnej
    bezradnosci.

    VoyteG