  • 21. Data: 2018-09-06 10:35:00
    Temat: Re: Dlaczego TOPR i GOPR nie staną się częściowo odpłatne?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > To brzmi logicznie. Ludzie są. Sprzęt jest. Smigło trzeba konserwować
    > i utrzymywać. Właściwie koszt to tylko paliwo w ilości większej niż
    > rutynowe jazdy.

    A nadgodziny (przy dłuższej akcji) to pies?
    Chyba że nieuzasadnione wezwania to proste/szybkie sprawy/duperele.

    Jestem pewny że w długiej historii TOPR/GOPR musiały być przypadki
    długiego poszukiwania w górach ludzi którzy po prostu pojechali do
    dalekiego domu.

    --
    A. Filip

  • 22. Data: 2018-09-06 10:59:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-06 o 10:35, A. Filip pisze:

    > A nadgodziny (przy dłuższej akcji) to pies?

    Pies, nadgodziny się oddaje "w czasie wolnym".

> [...]
    >
    > Jestem pewny że w długiej historii TOPR/GOPR musiały być przypadki
    > długiego poszukiwania w górach ludzi którzy po prostu pojechali do

    Jak też sytuacje zupełnie odwrotne. Tylko co z tego wynika? Przecież
    TOPRu nie wzywał ten, co poszedł do domu.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2018-09-06 16:36:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To brzmi logicznie. Ludzie są. Sprzęt jest. Smigło trzeba konserwować
    >i utrzymywać. Właściwie koszt to tylko paliwo w ilości większej niż
    >rutynowe jazdy.

    Akurat przy smiglowcu koszta latania moga byc duze.
    Bo nie tylko paliwa sporo, ale dochodzi jeszcze zuzycie/resursy czesci
    i przeglady ... tez co iles tam godzin lotu.
    A stanie krotkiego okresu kosztuje tylko tyle co remont dachu hangaru
    :-)

    Jakby mial rok stac, to pewnie by sie nie oplacalo, jak lata raz na
    tydzien ...

    http://helipoland.com/wynajem-smiglowca/

    Powiedzmy ze ten toprowski kosztuje 5000zl/godzine, to pilot na
    miesiac kosztuje wiecej, a trzeba dwoch.

    Za to jak ratownik na etacie ratownika, to juz wszystko jedno - siedzi
    w gotowosci, czy idzie w akcji.

    Podobnie jak z tym kosztem sciagniecia koszulki z pomnika przez
    policje ...

    J.

  • 24. Data: 2018-09-08 20:19:26
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > żeby chociażby w uzasadnionych przypadkach
    > obciążać choćby częścią kosztów, osoby "ratowane"?

    Mało kto pamięta (a ja k' pamiętliwy jestem), że Buzek kazał pobierać
    opłaty za nieuzasadnione wezwanie karetki. A zapewne po prostu
    egzekwować przepisy istniejące. Efekt był taki, że zamordował więcej
    ludzi, niż Jaruzelski. Po prostu nasz nadgorliwy naród (widać po RODO)
    bał się wzywać karetkę.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 25. Data: 2018-09-23 14:59:44
    Od: Kviat

    W dniu 2018-09-08 o 20:19, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Buzek kazał
    > Efekt był taki, że zamordował

    Idź już sobie.

    Powrotu do zdrowia życzę.