  • 11. Data: 2018-09-04 12:46:48
    Temat: Re: Dlaczego TOPR i GOPR nie staną się częściowo odpłatne?
    Od: n...@o...pl

    w <pmllih$juo$2@node1.news.atman.pl>, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(-a):

    > "Jest obowiązkowe", "jeśli ktoś nie wykupi" nie składa mi się w logiczną
    > całość.

    Tak jak OC samochodowe u nas -- co jest niejasne?

    Przestępstwa też są zabronione, a jednak...

  • 12. Data: 2018-09-04 12:57:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-04 o 12:46, n...@o...pl pisze:
    > w <pmllih$juo$2@node1.news.atman.pl>, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Tak jak OC samochodowe u nas -- co jest niejasne?
    >
    > Przestępstwa też są zabronione, a jednak...

    Że nie sądzę, aby OC na Słowacji było obowiązkowe - są jakieś kary za
    niemanie OC i kontrole? Nie mówiąc już o podstawie prawnej obowiązkowości.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2018-09-04 13:11:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup
    >Co roku powtarzają się głośne przypadki, kiedy to obie organizacje
    >robią za taksówki. Dlaczego jest taka niemoc, żeby chociażby w
    >uzasadnionych przypadkach obciążać choćby częścią kosztów, osoby
    >"ratowane"?

    Ratownicy z TOPR cos tam nie przyrzekaja, ze beda ratowac za darmo ?
    Nawet ci na etacie ? :-)

    J.

  • 14. Data: 2018-09-04 22:05:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 04.09.2018 o 13:11, J.F. pisze:
    > Ratownicy z TOPR cos tam nie przyrzekaja, ze beda ratowac za darmo ?
    > Nawet ci na etacie ? :-)

    Tak jak lekarz dla pacjenta. A potem do specjalisty jaki masz wybór? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2018-09-04 22:10:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 04.09.2018 o 06:32, Liwiusz pisze:
    > Z tego samego powodu, dla którego bezpłatna jest karetka w mieście.

    Karetka jest bezpłatna w uzasadnionych przypadkach. W pozostałych
    wezwana policja może nałożyć mandat z art. 66 kodeksu wykroczeń.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2018-09-04 22:14:15
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 03.09.2018 o 21:24, A. Filip pisze:
    > Jak jesteś gotowy zamienić problem z "nadmierną łatwością wezwań" na
    > problem z "brakiem wezwania" albo "zbyt późnym wezwaniem" to w ogóle nie
    > ma sprawy. Możesz tylko wybrać jaki rodzaj problemów wolisz.

    Jak ratownik z ambulansu uzna wezwanie za nieuzasadnione, to wezwie
    policję i ta wystawi mandat. Może problem jest w tym, że gdy ratownicy
    wylądują na górze, to nie bardzo skąd mają wziąć policjanta?

    Do wzywania pogotowia czy straży pożarnej ludzie nie mają jakoś
    problemu, a mandaty się zdarzają.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2018-09-05 09:46:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Karetka jest bezpłatna w uzasadnionych przypadkach. W pozostałych
    > wezwana policja może nałożyć mandat z art. 66 kodeksu wykroczeń.

    Czyli jest tak samo, zatem nie ma powodu do odpłatności TOPR.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2018-09-06 01:03:22
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2018-09-04 o 13:11, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Mateusz Bogusz"  napisał w wiadomości grup
    >
    > Ratownicy z TOPR cos tam nie przyrzekaja, ze beda ratowac za darmo ?
    > Nawet ci na etacie ? :-)

    Ratownicy może i ratują za darmo, ale to nie znaczy, że nie można takiej
    paniusi obciążyć kosztami nieuzasadnionego wezwania pomocy. Tę kwotę
    można przecież przeznaczyć na paliwo albo na sprzęt dla TOPR/GOPR, a nie
    na wynagrodzenie dla ratowników.

    --
    P.

  • 19. Data: 2018-09-06 10:23:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 6 Sep 2018 01:03:22 +0200, PiotRek napisał(a):

> [...]
    > paniusi obciążyć kosztami nieuzasadnionego wezwania pomocy. Tę kwotę
    > można przecież przeznaczyć na paliwo albo na sprzęt dla TOPR/GOPR, a nie

    Nawiasem mówiąc, wieki temu na pl.rec.gory jeden ratownik wyciemniał, że
    najwięcej i tak kosztuje "bycie w gotowości". Same koszty akcji ratunkowych
    ponoć nie są powalające w porównaniu z utrzymaniem ludzi i sprzętu.
    To oczywiście nie oznacza, że akceptuję traktowania GOPR/TOPR jak darmowej
    taksówki.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ,,Nie ma takiego problemu, ani osobistego, ani rodzinnego, ani narodowego,
    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

  • 20. Data: 2018-09-06 10:26:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-06 o 10:23, Olin pisze:

    > Nawiasem mówiąc, wieki temu na pl.rec.gory jeden ratownik wyciemniał, że
    > najwięcej i tak kosztuje "bycie w gotowości". Same koszty akcji ratunkowych
    > ponoć nie są powalające w porównaniu z utrzymaniem ludzi i sprzętu.

    To brzmi logicznie. Ludzie są. Sprzęt jest. Smigło trzeba konserwować i
    utrzymywać. Właściwie koszt to tylko paliwo w ilości większej niż
    rutynowe jazdy.

    --
    Liwiusz