    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 5 Mar 2011 00:17:08 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Departament Kredytów Trudnych

    On Fri, 4 Mar 2011, Kubba Bubba wrote:

    > Czy nie stanowi to w jakiś sposób pogwałcenia tajemnicy bankowej?

    Ale niespłacony dług nie jest "tajemnicą".
    Chyba że umówiono się inaczej.
    Dług można wystawić go na alledrogo (nie wiem, mają tak
    działkę "długi sprzedam"?) czy gdziekolwiek indziej w publicznym
    miejscu.
    Chyba nie spodziewasz się, że "w ramach tajemnicy" jedyne co będzie
    mógł zrobić wierzyciel to wystawić info: "dług jakiegoś pana, w wysokości
    12 743 zł, powstały w dniu 12.II.2011"?
    Kupiłbyś coś takiego?

    > osobom postronnym, którzy poniekąd dowiadują się o trudnej sytuacji
    > finansowej dłużnika)

    Dłużnik tak ma - informacja o jego niespłaconym długu nie jest chroniona.

    > Jeśli wszystko jest ok, to czy w takim razie bank równie dobrze może założyć
    > "Departament klientów posiadających środki na koncie w kwocie ponad 200 tys
    > zł" i rozsyłać korespondencję w ten sam sposób?

    Po pierwsze, to bank może nie chcieć pozbywać się klientów którzy
    trzymają w nim po ćwierć miliona, w odróżnieniu od dłużników
    którzy zalegają mu z podobną spłatą, a po drugie przepisy prawa
    nie pozwalają na domyślne (bez zgody drugiej strony) przekazywanie
    wierzytelności, w odróżnieniu od przekazywania (sprzedawania)
    długów, więc bank może mieć kłopot z wyjaśnieniem dlaczego
    chce pieniądze klienta przekazać gdzie indziej :>
    (a to fakt że bank chce *pozbyć się* długu klienta daje mu
    prawo do upubliczniania danych).

    pzdr, Gotfryd