  • 1. Data: 2005-05-06 17:48:30
    Temat: darowizna czy sprzedaz - podatek
    Od: "Lepton" <l...@n...spam>

    Mama, tata i ja mamy samochód (współwłasność równo na 3 osoby). Rodzice chcą
    mi oddać swoje części samochodu, jednakże samochód jest o wartośći 40 000
    zł, więc z darowizny trzeba by było zapłacić dużą część podatku... ze
    sprzedaży pewnie także, przyznam szczerze że mało się w tym oreintuje i
    zwracam się do Was z prośbą o pomoc, co najkorzystniej zrobić w takiej
    sytuacji, i czy przy wyborze np. sprzedaży, należy sporządzić umowę
    oddzielnie jedną dla mamy i taty na sprzedaż swojej części po 1/3 samochodu?
    A może jest jeszcze jakieś inne lepsze rozwiązanie?

    Pozdrawiam,
    Lepton

  • 2. Data: 2005-05-06 17:55:38
    Temat: Re: darowizna czy sprzedaz - podatek
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Lepton wrote:
> [...]
    > oddzielnie jedną dla mamy i taty na sprzedaż swojej części po 1/3 samochodu?
    > A może jest jeszcze jakieś inne lepsze rozwiązanie?

    Ze sprzedażą nie kombinuj, bo jak udowodnisz w US, że miałeś pieniądze
    na "kupno", i że transakcja faktycznie miała miejsce.

    Każdy z rodziców darowuje ci swoją część oddzielnie, czyli
    13333 zł.

    Podatek od tego wynosi 111 zł.
    Czyli razem będzie cię to kosztować 222 zł.

    9637 zł od każdego z rodziców jest zwolnione od podatku.
    Ale warunek. Suma kwoty zwolnionej liczy się w okresie 5 lat,
    czyli przez najbliżesz 5 lat już ci nieczego bez podatku podarować nie
    będą mogli.
    Zakładam, że przez ostatnie 5 lat wstecz też ci niczego oficjalnie nie
    darowywali.

  • 3. Data: 2005-05-06 17:59:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lepton wrote:

> [...]
    > oddzielnie jedną dla mamy i taty na sprzedaż swojej części po 1/3 samochodu?
    > A może jest jeszcze jakieś inne lepsze rozwiązanie?

    Niedyskretne pytanie: a po co w ogóle coś robić?

    Gorzej jeździ przez to, że ma 3 właścicieli? ;)

  • 4. Data: 2005-05-07 13:41:56
    Od: "Lepton" <l...@n...spam>

    wiadomości news:d5gb9t$bm9$2@opal.futuro.pl...

    > Niedyskretne pytanie: a po co w ogóle coś robić?
    >
    > Gorzej jeździ przez to, że ma 3 właścicieli? ;)

    Nie gorzej jezdzi :) Ale rodzice moi sa juz "wiekowi" i obawiaja sie
    problemow potem spadkowych, dlatego wola teraz rozne sprawy wyregulowac...

    Pozdrawiam,
    Lepton