  • 1. Data: 2002-05-12 10:37:24
    Temat: Data umowy
    Od: "kMay" <k...@w...pl>

    Mam taki problem:
    Kupuję samochód, gość który mi go sprzedaje nie posiada go jeszcze pełne pół
    roku. Zastanawiam się teraz jak to rozwiązać:
    1.spisać umowę z późniejszą datą ?
    2.Spisywać dwie umowy jedną z datą aktualną, żeby odebrać samochód, drugą z
    datą która zapewni minięcie pół roku, do urzędu skarbowego?
    3. czy może wstrzymać się do momentu gdy można sprzedać samochód bez żadnych
    ceregieli. Pół roku upływa za 10 dni.

    Bardzo proszę o pomoc w kwestii formalnej wazności umów z pkt 1 i 2.

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 2. Data: 2002-05-12 17:56:38
    Temat: Re: Data umowy
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Sun, 12 May 2002, kMay wrote:

    > Kupuję samochód, gość który mi go sprzedaje nie posiada go jeszcze pełne pół
    > roku. Zastanawiam się teraz jak to rozwiązać:
    > 1.spisać umowę z późniejszą datą ?

    Można - to znaczy z zastrzeżeniem terminu w którym własność rzeczy
    przejdzie na kupującego.

    > 2.Spisywać dwie umowy jedną z datą aktualną, żeby odebrać samochód, drugą z
    > datą która zapewni minięcie pół roku, do urzędu skarbowego?

    Można też spisać umowę przedwstępną - zobowiązującą do rozporządzenia.

    > 3. czy może wstrzymać się do momentu gdy można sprzedać samochód bez żadnych
    > ceregieli. Pół roku upływa za 10 dni.

    W świetle 1 i 2 nie ma potrzeby.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-05-12 19:41:13
    Od: "kMay" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    ost...

    > Można - to znaczy z zastrzeżeniem terminu w którym własność rzeczy
    > przejdzie na kupującego.

    Podoba mi się ta opcja. Mógłbyś wyjaśnić co to znaczy "z zastrzeżeniem
    terminu w którym własność rzeczy przejdzie na kupującego" ? Nie do końca
    czuję jak to zapisać w umowie.

    Generalnie dzięki za info
    Krzysiek