    From: "Andrzej & Ewelina Merlin" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Darowizna z zabezpieczeniem ???
    Date: 12 Jul 2004 11:01:09 +0200

    Cześć

    U mnie w rodzinie powstał pewien problem odnośnie przekazania w formie
    darowizny mieszkania przez ciotkę swojemu synowi. Otóż, ciotka chce podarować
    swemu synowi, a mojemu bratu ciotecznemu, niewielkie mieszkanie (37m2). Jako,
    że nie ma on mieszkania, więc przy okazji darowizna ta podlegałaby uldze
    mieszkaniowej. Jest tylko jeden problem. Otóż, syn ciotki do maja tego roku
    miał sklep spożywczy. Interesy nie szły za bardzo, więc sklep musiał zamknąć.
    Niestety z tego interesu zostały mu zobowiązania finansowe. Mówiąc dokładniej
    to niespłacony kredyt bankowy (niewielki) oraz zobowiązania finansowe względem
    2 czy 3 hurtowni w których sie zatowarowywał. Na chwilę obecną, jako że nie
    pracuje, nie jest w stanie spłacić tych zobowiązań.
    Dlatego też ciotka, zanim zrobi darowiznę, chce mieć pewność, że ewentualne
    długi jej syna nie będą egzekwowane później z tego mieszkania. I tu się rodzi
    pytanie, czy darczyńca może się jakoś zabezpieczyć przed tym?

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie.
    Ewelina