    From: "Nemo" <n...@b...adresu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Darowizna wykupionego mieszkania komunalnego.
    Date: Tue, 19 Oct 2010 20:39:28 +0200

    Po śmierci ojca macocha wykupiła za środki pochodzące z majątku wspólnego
    mieszkanie komunalne od Gminy Kraków. W protokole jest wpis,że gmina będzie
    żądać zwrotu zwaloryzowanej bonifikaty w przypadku zbycia lokalu przed
    upływem pięciu lat od dnia nabycia.Powyższe nie dotyczy jeżeli zbycie jest
    na rzecz osoby bliskiej w rozumieniu art.4pkt.13 ustawy o gospodarce
    nieruchomościami. Macocha chce mieszkanie przekazać aktem darowizny dla
    mnie. Czy utraci prawo do bonifikaty? Czy ja jako pasierb jestem osobą
    bliską?

    Ryszard