  • 1. Data: 2010-10-19 14:26:28
    Temat: Wlasciwy sad - miedzy przedsiebiorstwami
    Od: "Marian Paździoch" <n...@n...pl>

    Witam,
    jak wiadomo przedsiebiorca nie moze zastrzec w umowie z konsumentem
    wlasciwosci sadu, ktory jest dla niego wygodniejszy. A czy w umowie miedzy
    dwoma przedsiebiorcami mozna wyznaczyc konkretny sad w razie sporow i czy
    bedzie to wiazace?
    Niestety google wypluwa mi morze informacji o sytuacji konsumentow i nie
    moge w tym akwenie wylowic informacji o przedsiebiorcach.

    Pzdr.
    M.

  • 2. Data: 2010-10-19 18:45:53
    Temat: Re: Wlasciwy sad - miedzy przedsiebiorstwami
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Marian Paździoch" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Niestety google wypluwa mi morze informacji o sytuacji konsumentow i nie
    > moge w tym akwenie wylowic informacji o przedsiebiorcach.

    W umowach stosuję zasadę, że jest to sąd właściwy dla składajacego pozew.
    Powiem jednak szczerze, że nie wiem, czy w ogóle taki zapis w umowie jest
    wiążący.
    Tak sięskłąda, ze nie musiałem do tej pory korzystać z tego zapisu.

    dK

  • 3. Data: 2010-10-19 22:02:27
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 19-10-2010 16:26, Marian Paździoch pisze:
> [...]
    > dwoma przedsiebiorcami mozna wyznaczyc konkretny sad w razie sporow i czy

    Jest to dopuszczalne. Można wybrać albo wybrać sobie sąd powszechny w
    danej miejscowości albo wybrać dowolny sąd polubowny. W przypadku sądu
    powszechnego można tylko wybrać miejsce siedziby sądu, a nie instancję
    (sąd rejonowy, okręgowy, apelacyjny).

    --
    .B:artek.