  • 1. Data: 2010-10-19 08:33:23
    Temat: Dwa razy po pół etatu.
    Od: wodnik <w...@t...pl>

    Dzień dobry.

    Moja żona zatrudniona jest w dwóch różnych firmach, po pół etatu w
    każdej. Godziny pracy w obu firmach nie kolidują ze sobą, i są ściśle
    określone, w jednej firmie od 7:00 do 11:00, a w drugiej od 12:00 do
    16:00. Właściciele obu firm wiedzą, że żona pracuje dla nich obu.
    Pojawił się jednak problem, bo szefostwo pierwszej firmy zamierza wysłać
    żonę w delegacje na kilka dni, w tym czasie będzie nieobecna w drugiej.
    O ile w tej drugiej firmie nie robią większych problemów i może wziąć
    urlop lub odpracować godziny w późniejszym terminie, to szefostwo firmy,
    która wysyła ją w delegację oczekuje dosyć szybkiego załatwienia sprawy
    podczas delegacji i chcą żeby pracowała tam po 8 godzin bez dodatkowego
    wynagrodzenia, bo podobno w wysyłając kogoś w delegacje można tak zrobić.
    Czy faktycznie tak jest, że będąc w delegacji można pracować więcej niż
    jest zapisane w umowie o pracę, w dodatku bez wynagrodzenia za ten czas?
    Drugie pytanie niejako przy okazji, to jak jest ze zwolnieniem lekarskim
    w przypadku choroby lub opieką na dziecko?
    Jak ja dostaję zwolnienie, to lekarz wpisuje do formularzu ZUS ZLA NIP
    pracodawcy.
    Jak to jest w przypadku pracy 2x po pół etatu? Żona powinna dostać dwa
    formularze, po jednym dla każdego pracodawcy i uprzedzać o takiej
    sytuacji lekarza?
    Czy wystarczy formularz z NIPEM jednego pracodawcy, żeby drugi też go
    honorował?

    Dziękuję za wszelkie sugestie i podpowiedzi.

  • 2. Data: 2010-10-19 08:47:29
    Temat: Re: Dwa razy po pół etatu.
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2010-10-19 10:33, wodnik pisze:
> [...]
    > podczas delegacji i chcą żeby pracowała tam po 8 godzin bez dodatkowego
    > wynagrodzenia, bo podobno w wysyłając kogoś w delegacje można tak zrobić.

    Za nadgodziny pracodawca może zapłacić, lub przyznać wolne. Zgodnie z
    kodeksem pracy.

  • 3. Data: 2010-10-19 09:03:39
    Od: wodnik <w...@t...pl>

    > Za nadgodziny pracodawca może zapłacić, lub przyznać wolne. Zgodnie z
    > kodeksem pracy.

    Zapłacić nie zamierza, proponuje wolne, ale wolne żonie nie jest
    potrzebne. Dodatkowo powstałby zaległości w dotychczasowych obowiązkach,
    co wiąże się z kolejnymi nadgodzinami, i tak w koło.

  • 4. Data: 2010-10-19 09:06:20
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2010-10-19 11:03, wodnik pisze:
    > Zapłacić nie zamierza, proponuje wolne, ale wolne żonie nie jest
    > potrzebne. Dodatkowo powstałby zaległości w dotychczasowych obowiązkach,
    > co wiąże się z kolejnymi nadgodzinami, i tak w koło.

    Ale pracodawca ma prawo działać w ten sposób. Pozostaje tylko dogadanie
    się, ale decyzja należy ostatecznie do pracodawcy.

  • 5. Data: 2010-10-19 10:18:51
    Temat: Odp: Dwa razy po pół etatu.
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    ?Użytkownik "wodnik" <w...@t...pl> napisał w wiadomości grup
    > Zapłacić nie zamierza, proponuje wolne, ale wolne żonie nie jest potrzebne.

    decyzja nalezy do pracodawcy

    > Dodatkowo powstałby zaległości w dotychczasowych obowiązkach, co wiąże się z
    > kolejnymi nadgodzinami, i tak w koło.

    problem zlej organizacji to juz problem pracodawcy, w koncu wysylajac
    kogos na delegacje i dajac potem pare dni wolnego nie moze sie
    spodziewac ze pracownik bedzie ze wszystkim na biezaco

    (zakladajac ze na codzien do podstawowych obowiazkow pracownika nie
    nalezy picie kawy i podpisywanie sie na liscie tylko ma te pol
    etatu normalnie wypelnione od a do z)

  • 6. Data: 2010-10-19 11:26:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 19-10-2010 11:03, wodnik pisze:

    > Zapłacić nie zamierza, proponuje wolne, ale wolne żonie nie jest
    > potrzebne.

    A po to, żeby sobie odpracować w drugiej firmie? Jak znalazł.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2010-10-19 11:53:52
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl>

    > Ale pracodawca ma prawo działać w ten sposób. Pozostaje tylko dogadanie
    > się, ale decyzja należy ostatecznie do pracodawcy.

    Tak to raczej nie ma prawa działać. Nadgodziny są jednak jakąś tymczasową
    potrzebą pracodawcy. Jak ma większe potrzeby to zatrudnia na cały etat i
    kolejne osoby.

  • 8. Data: 2010-10-19 11:55:28
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl>

    > A po to, żeby sobie odpracować w drugiej firmie? Jak znalazł.

    No i wyspać się może. Jak znalazł :-)

  • 9. Data: 2010-10-19 12:22:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 19-10-2010 13:55, niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl>

    > No i wyspać się może. Jak znalazł :-)

    Ani śmieszna ani celne.

    Kolega nie pisał, że zona za mało śpi, za to pisał, że w drugiej firmie
    ma wziąć urlop albo odpracować czas tej delegacji.
    Logicznym wydaje się brać co dają, skoro nie od niej zależy co odstanie,
    i mądrze to wykorzystać zamiast się dąsać.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2010-10-19 12:51:29
    Od: wodnik <w...@t...pl>

> [...]
    > Logicznym wydaje się brać co dają, skoro nie od niej zależy co odstanie,
    > i mądrze to wykorzystać zamiast się dąsać.

    Odpracowanie w drugiej firmie to oddzielna sprawa i odbywać się będzie
    tylko w soboty, z mojego i żony punktu widzenia, to żadna logika i żadne
    dąsanie.
    Chodzi właśnie o organizację pracy, obaj pracodawcy twierdzą, że nie ma
    potrzeby zwiększać etatu, jednak często i gęsto żądają pracy w
    nadgodzinach za które oczywiście nie chcą płacić.
    Zapewniam Cię, że praca w dwóch firmach po pół etatu to nie widzimisię
    mojej żony.