  • 1. Data: 2009-10-01 18:00:05
    Temat: Dane osobowe a portfolio
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Witam, mam małe pytanie - jeżeli w swoim portfolio wrzucę projekt
    wizytówki a na niej mam dane osobowe jakiejś osoby to naruszam jakieś prawo?

  • 2. Data: 2009-10-01 18:26:29
    Temat: Re: Dane osobowe a portfolio
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    PlaMa pisze:
    > Witam, mam małe pytanie - jeżeli w swoim portfolio wrzucę projekt
    > wizytówki a na niej mam dane osobowe jakiejś osoby to naruszam jakieś
    > prawo?

    Tak.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 3. Data: 2009-10-01 18:27:43
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    PlaMa pisze:
    > Witam, mam małe pytanie - jeżeli w swoim portfolio wrzucę projekt
    > wizytówki a na niej mam dane osobowe jakiejś osoby to naruszam jakieś
    > prawo?

    Tak.

    A poza tym, skoro to Twoja praca, to jakim problemem jest podłożenie tam
    fikcyjnych danych? Przecież ocenie przez klienta nie podlega treść
    danych, a ich forma graficzna.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2009-10-01 18:52:41
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Tak.

    Mhm, dokładniej - dobra osobiste wymienione w KC. W tym przypadku Ustawy o
    chronie danych osobowych nie, chyba, że te dane na wizytówkach to on z
    jakiegoś zbioru danych bierze.

  • 5. Data: 2009-10-01 19:20:43
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    > A poza tym, skoro to Twoja praca, to jakim problemem jest podłożenie tam
    > fikcyjnych danych? Przecież ocenie przez klienta nie podlega treść
    > danych, a ich forma graficzna.

    Użyte czcionki i tekst w ogóle, a także logo itd to integralna część
    wizytówki. Nie robi się ich na zapas a potem wkleja imina, nazwiska,
    nazwy firm i loga :)

  • 6. Data: 2009-10-01 19:22:26
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    > Tak.

    A co jak zrobiłem dla kogoś logo i to logo umieściłem w porto? Logotypy
    zawierają często w sobie nazwiska przecież :/

  • 7. Data: 2009-10-01 19:45:10
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 1 Paź, 21:20, PlaMa <m...@w...pl> wrote:

    > Użyte czcionki i tekst w ogóle, a także logo itd to integralna część
    > wizytówki. Nie robi się ich na zapas a potem wkleja imina, nazwiska,
    > nazwy firm i loga :)

    Ale nie projektujesz wizytowki dla Jana Kowalskiego innej a dla Janiny
    Kowalskiej innej jesli oboje pracuja w tej samej firmie. Wrzucsz po
    prostu "typical dummy text" i tyle. Logotypy roznia sie innymi prawami
    troche. I samo logo z nazwa "Kowalski" TO nie dan osobowe.

  • 8. Data: 2009-10-01 19:46:23
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 01 Oct 2009 21:22:26 +0200, PlaMa napisał(a):

    > A co jak zrobiłem dla kogoś logo i to logo umieściłem w porto? Logotypy
    > zawierają często w sobie nazwiska przecież :/

    A jak wypowiesz słowo, które będzie czyimś nazwiskiem...? ;-) Np. Słowo.
    Albo "chlebakowski" ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 9. Data: 2009-10-01 19:53:35
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Mhm, dokładniej - dobra osobiste wymienione w KC. W tym przypadku Ustawy o
    > chronie danych osobowych nie, chyba, że te dane na wizytówkach to on z
    > jakiegoś zbioru danych bierze.

    No chce opublikować Wizytówkę:

    Marian Dupa Wołowa
    ul. Generała Kwiatowa 12b/3
    00-000 Wielkie Zero

    i bardzo się uparł, żeby nie wpisać j.w., ale żeby publikować Prawdziwe
    Dane Jego Klienta. Więc wg mnie narusza ochronę danych osobowych i
    publikuje je w dodatku w Sieci.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2009-10-01 20:57:09
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <
    > i bardzo się uparł, żeby nie wpisać j.w., ale żeby publikować Prawdziwe
    > Dane Jego Klienta. Więc wg mnie narusza ochronę danych osobowych i
    > publikuje je w dodatku w Sieci.

    Nie, ustawa .o.o d. o. ddotyczy danych w zbiorach. Narusza K.C.