  • 1. Data: 2006-05-23 12:35:22
    Temat: Dane firm i zdjęcia w portalu internetowym
    Od: "Mariusz" <m...@p...pl>

    1. Czy tworząc np. lokalny portal internetowy i chcąc umieścić w nim katalog
    lokalnych firm muszę mieć zgodę tych firm - chodzi mi o zamieszczenie np.
    nazwy, adresu i telefonu apteki, sklepów, parafii, instytuacji. Jakie dane
    są "publiczne" a jakie chronione?

    2. I czy mogę umieścić w nim zdjęcia miasta, na których będą widoczne
    witryny i reklamy różnych firm zlokalizowanych w mieście. W sumie zdjęcia
    będą miały na celu pokazanie miasta, a nie konkretnych firm, ale te
    niechcący się tam znajdą.

    Na jakich zasadach w ogóle funkcjonują "dane osobowe firmy" w "obiegu
    publicznym" czy są jakoś specjalnie chronione itp?

    --
    Mariusz

  • 2. Data: 2006-05-23 13:12:17
    Temat: Re: Dane firm i zdjęcia w portalu internetowym
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e4uvmb$738$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "Mariusz" <m...@p...pl> wrote:

    > Na jakich zasadach w ogóle funkcjonują "dane osobowe firmy" w "obiegu
    > publicznym" czy są jakoś specjalnie chronione itp?

    Ustawa o ochronie danych osobowych (bo domyślam się, że o to Ci w sumie
    chodzi) nie dotyczy firm.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 3. Data: 2006-05-23 13:16:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > Ustawa o ochronie danych osobowych (bo domyślam się, że o to Ci w sumie
    > chodzi) nie dotyczy firm.

    Widzę problem w tym co jest danymi firmowymi a co nie jest. Np firma
    jednoosobowa, czy też dane w postaci imienia i nazwiska pracownika etc.

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 4. Data: 2006-05-23 14:08:31
    Od: "Mariusz" <m...@p...pl>

    > Widzę problem w tym co jest danymi firmowymi a co nie jest. Np firma
    > jednoosobowa, czy też dane w postaci imienia i nazwiska pracownika etc.

    Ale w przypadku podania np danych:

    Apteka Piękna
    ul. Ozdobna 12
    tel. 12313131

    Chyba nie ma naruszenia praw?

    Co innego jakby to było:
    Apteka Jan Kowalski - ale w sumie to problem właściciela, że tak
    zarjestrował firmę, albo i nie?

    --
    Mariusz

  • 5. Data: 2006-05-23 14:26:11
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    Dane firm jak i zdjęcia możesz umieszczać bez obaw.

  • 6. Data: 2006-05-23 16:20:32
    Od: "majcher" <m...@t...net>

    > Apteka Jan Kowalski - ale w sumie to problem właściciela, że tak
    > zarjestrował firmę, albo i nie?
    Dokładnie. Np taksówkarz na swojej pieczącce firmowej ma swoje imie,
    nazwisko oraz adres zamieszkanie będący zarazem siedzibą firmy przez co nie
    chroni go już ustawa o ochronie danych osobowych

  • 7. Data: 2006-05-23 17:03:17
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@p...pl> napisal(a):

> [...]
    >
    > Chyba nie ma naruszenia praw?
    >
    > Co innego jakby to było:
    > Apteka Jan Kowalski - ale w sumie to problem właściciela, że tak

    TO nie problem, to jego obowiązek ;-) Spokojnie umieszczaj
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/