  • 1. Data: 2003-02-01 16:49:40
    Temat: DODATEK PIELEGNACYJNY
    Od: "Pata" <v...@w...pl>

    NIE WIEM CZY TO ODPOWIEDNIA GRUPA ALE MAM PYTANIE JAK MAM SIĘ STARAĆ O
    DODATEK PIELĘGNACYJNY NA DZIECKO CHORE NA ALERGIE POKARMOWA. GDZIE MAM IŚĆ,
    JAKIE ZAŚWIADCZENIA MAM MIĘĆ, KOMU PRZYSŁUGUJE TEN DODATEK.
    Z GÓRY DZIĘKUJE ZA ODP.

  • 2. Data: 2003-02-01 18:31:53
    Temat: Re: DODATEK PIELEGNACYJNY
    Od: "Neo" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Pata" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    IŚĆ,
    > JAKIE ZAŚWIADCZENIA MAM MIĘĆ, KOMU PRZYSŁUGUJE TEN DODATEK.

    Witam
    o ile się orientuję musisz mieć wyniki testów alergicznych i 7 wizyt u
    specjalisty. Przy siódmej wizycie lekarz wypełnia zaświadczenie o chorobie i
    tych wizytach i myślę że powie Ci gdzie to zanieść. Zasiłek ten wynosi około
    150 zł
    Maciek

  • 3. Data: 2003-02-01 20:54:11
    Od: BeataM <b...@w...pl>

    Uprawnienie do zasiłku pielęgnacyjnego ma się , gdy dziecko posiada
    orzeczenie wydane przez Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności do
    celów pozarentowych.
    Od 1.01.2002 Zespoły ds. Orzekania o Niepełnosprawności zajmują się
    orzekaniem o niepełnosprawności dzieci do lat 16 - wcześniej
    zaświadczenie potwierdzające niepełnosprawność wydawał lekarz
    ubezpieczenia zdrowotnego. Zespoły orzekają na podstawie opinii
    (dokumentacji medycznej) wydanej przez lekarza, pierwsze kroki należy
    więc skierować do specjalisty opiekującego się naszym dzieckiem.

    Jednocześnie wprowadzono też definicję niepełnosprawności w wieku do lat 16:
    "Osoby, które nie ukończyły 16 roku życia zaliczane są do osób
    niepełnosprawnych, jeżeli mają naruszoną sprawność fizyczną lub
    psychiczną o przewidywanym okresie trwania powyżej 12 miesięcy, z powodu
    wady wrodzonej, długotrwałej choroby lub uszkodzenia organizmu,
    powodującą konieczność zapewnienia im całkowitej opieki lub pomocy w
    zaspokajaniu podstawowych potrzeb życiowych w sposób przewyższający
    wsparcie potrzebne osobie w danym wieku"