  • 1. Data: 2008-10-02 11:46:48
    Temat: DG a firma
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Witam,
    czy jednoosobową działalność gospodarczą można przekształcić z czasem w
    jakiś rodzaj większej firmy ? Czy jest wtedy szybciej z jakichś powodów,
    czy nie ma to znaczenia i zabawa zaczyna się od nowa ?

    Słabo się na tym znam ( jeszcze nawet nie wiem o jaki rodzaj firmy mi
    chodzi ), ale może Ktoś przerabiał i skrobnie ze 2 zdania ku potomnym.

  • 2. Data: 2008-10-02 12:07:10
    Temat: Re: DG a firma
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 02 Oct 2008 13:46:48 +0200, d852 napisał(a):

    > czy jednoosobową działalność gospodarczą można przekształcić z czasem w
    > jakiś rodzaj większej firmy ? Czy jest wtedy szybciej z jakichś powodów,
    > czy nie ma to znaczenia i zabawa zaczyna się od nowa ?

    Nie ma znaczenia o tyle, że zawsze możesz założyć np. spółkę prawa
    handlowego (bądź przystąpić do istniejącej), zaś rozhulane
    przedsiębiorstwo (np. przewozowe, sklep internetowy, etc.) wnieść aportem
    do tejże.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-10-02 12:36:13
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > handlowego (bądź przystąpić do istniejącej), zaś rozhulane
    > przedsiębiorstwo (np. przewozowe, sklep internetowy, etc.) wnieść

    A nawiązując do wątku obok, w którym też się wypowiedziałeś.
    Czy chociaż takie sprawy jak nazwa, czy logo wymyślone dla DG można
    potem wykorzystać dla celów większej firmy nie załatwiając wszystkiego
    od nowa ?

  • 4. Data: 2008-10-02 12:51:29
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 02 Oct 2008 14:36:13 +0200, d852 napisał(a):

    > A nawiązując do wątku obok, w którym też się wypowiedziałeś. Czy chociaż
    > takie sprawy jak nazwa, czy logo wymyślone dla DG można potem
    > wykorzystać dla celów większej firmy nie załatwiając wszystkiego od nowa

    Jeśli wystąpisz o zastrzeżenie znaku to znak ów będzie mógł być także
    przedmiotem wkładu do nowej spółki. Czyli np. wniesiesz przedsiębiorstwo
    transportowe rozumiane jako park maszynowy, garaż, magazyn, itd. wraz ze
    znakami towarowymi (które nb. są elementem przedsiębiorstwa).

  • 5. Data: 2008-10-03 18:46:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Oct 2008, d852 wrote:

    > Czy chociaż takie sprawy jak nazwa, czy logo wymyślone dla DG można potem
    > wykorzystać dla celów większej firmy nie załatwiając wszystkiego od nowa ?

    A co masz na myśli przez "załatwianie"?
    Właścicielem praw do zastrzeżonych znaków jest ten kto je zastrzegł,
    więc może ich użyć jak chce.

    pzdr, Gotfryd