  • 1. Data: 2005-06-17 08:22:37
    Temat: Kupno Mieszkania z lokatorem
    Od: "Pawel S." <pawsie[nospam]@softsystem.pl>

    Witam,
    bylem dzisiaj w biurze posrednictwa nieruchomosci i zaproponowano mi zakup
    mieszkania, ktore obecnie jest podnajmowane osobie trzeciej. Oferta jest
    nawet korzystna, tylko pytanie czy podnajemca moglby odmowic mi
    wyprowadzenia sie. Czy chronia go jakies prawa. Z jakimi sytuacjami
    powinienem sie liczyc. Czy mozna sie przed tym zabezpieczyc, np. formuujac
    odpowiednio umowe kupna sprzedazy?

    Z gory dziekuje za wszelkie informacje
    Pawel S.

  • 2. Data: 2005-06-17 08:29:03
    Temat: Re: Kupno Mieszkania z lokatorem
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Pawel S. wrote:
> [...]
    > wyprowadzenia sie. Czy chronia go jakies prawa. Z jakimi sytuacjami
    > powinienem sie liczyc. Czy mozna sie przed tym zabezpieczyc, np. formuujac

    Może. Dopóki ma ważną umową to nic nie zrobisz.
    Jak mu się umowa skończy, to też mu nic nie zrobisz.
    Jak dostaniesz wyrok o eksmisji, to musisz mu zapewnić lokal zastępczy.

  • 3. Data: 2005-06-17 08:32:29
    Od: "Pawel S." <pawsie[nospam]@softsystem.pl>

    > Może. Dopóki ma ważną umową to nic nie zrobisz.
    To rozumie.
    > Jak mu się umowa skończy, to też mu nic nie zrobisz.
    Ale tego nie, dlaczego?
    I jeszcze jedno pytanie, jesli nie mial umowy (nie wiem jak bylo), to czy
    moze sprawiac problemy?

  • 4. Data: 2005-06-17 08:36:41
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:d8u1kn$53d$1@inews.gazeta.pl
    użytkownik *witek* napisał(a):

    > Może. Dopóki ma ważną umową to nic nie zrobisz.
    > Jak mu się umowa skończy, to też mu nic nie zrobisz.
    > Jak dostaniesz wyrok o eksmisji, to musisz mu zapewnić lokal
    > zastępczy.

    A gdyby mu w czasie jego nieobecności, po wygaśnięciu umowy wystawić za
    drzwi jego majdan, to na jakiej podstawie dochodziłby swoich racji?
    Mógłbym mówić, że jakiś natręt chce wprowadzić się do mojego mieszkania?
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 5. Data: 2005-06-17 11:55:43
    Od: "PAVEL" <p...@o...pl>

    > A gdyby mu w czasie jego nieobecności, po wygaśnięciu umowy wystawić za
    > drzwi jego majdan, to na jakiej podstawie dochodziłby swoich racji?
    > Mógłbym mówić, że jakiś natręt chce wprowadzić się do mojego mieszkania?

    Ochrona posesoryjna?

  • 6. Data: 2005-06-17 12:47:43
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 6/17/2005 10:29 AM, witek wrote :

    > Może. Dopóki ma ważną umową to nic nie zrobisz.
    > Jak mu się umowa skończy, to też mu nic nie zrobisz.
    > Jak dostaniesz wyrok o eksmisji, to musisz mu zapewnić lokal zastępczy.
    Wyjątek, jeśli podnajemca jest przedsiębiorcą -- względnie jego
    mieszkanie nie służy zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych (np. studenci
    mieszkający w mieście studiów nie są kategorią osób).

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 7. Data: 2005-06-17 13:24:25
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Big Jack wrote:
> [...]
    > drzwi jego majdan, to na jakiej podstawie dochodziłby swoich racji?
    > Mógłbym mówić, że jakiś natręt chce wprowadzić się do mojego mieszkania?

    bardzo prosto, wszedles do mieszkania w ktorym mieszka, a tego bez jego
    zgody zrobic ci nie wolno. naruszenie miru domowego.
    Dopóki dobrowolnie się nie wyprowadzi to jedyna metoda to eksmisja przez
    sąd.