  • 11. Data: 2011-11-10 14:45:35
    Temat: Re: Czy zglaszajac oszustwo na policji lub w prokuraturze musze wynajac adwokata?
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    wui wrote:

    > Użytkownik "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > W trakcie prac sporzadzalem notatki ktore byly dswego rodzaju
    > protokolami. Pisalo co i gdzie i do kiedy.
    > Niestety o notatki dbalem jednostronnie - musialem zabiiegac zeby
    > strona przeciwna je wogole podpisala. Niestety nikogo te notatki nie
    > obchodza.

    Nie przejmuj się - te notatki w sądzie cywilnym mogą być dowodem. Sąd
    sobie je zweryfikuje, np. powoła rzeczoznawcę który porówna ze stanem
    budowy czy ostatnia się zgadza - i może uznać je za wiarygodny dowód.

    Generalnie w sądzie polskim sędzia ma dużą swobodę w ocenie dowodów,
    nie ma tak że "nie podpisane przez drugą stronę, to do kosza".

    Pracowników też może wezwać do zeznawania - to że pracowali na czarno
    akurat ich poważnie nie obciąża, popłynie na tym pracodawca. Jeśli
    poodchodzili bo im nie płacił, to mogą być całkiem chętni żeby
    zeznawać, choćby po to żeby się na te ustalenia powołać w swoich
    sprawach które mu założą o ustalenie nawiązania stosunku pracy...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 12. Data: 2011-11-11 15:05:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wui wrote:
    > [...]
    >
    > A c jeśli nie ustalają?

    > Pisze tylko o moich odczuciach.
    > Wydaje mi sie ze t prokurator powinien oskarazac a zatem powinien tez
    > pomoc w zgromadzeniu dowodow na istnienie przeslanek tym czasem
    > utrudnia.

    Widać uznał że nie ma przesłanek do prowadzenia postępowania sprawdzającego.
    To ty musisz wskazać te przesłanki. Widać słabo wskazywałeś. Do wszczęcia
    postępowania nie wystarczy twoje silne przekonanie ze ktoś cie chce oszukać
    czy coś innego. Gdyby prokuratura miała wszynac postępowanie na każdy
    paranoiczny donos otrzymany nawet formalnym pismem to by sie zajmowała
    głownie ściganiem urojonych przestępców.

    tak i wystąpić z powództwem cywilnym.

  • 13. Data: 2011-11-13 09:08:57
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jakby zszedł po, to bym rozumiał podejrzenia, ale przed?

    Bez sensu. Skoro umowa zakłada zapłatę po wykonaniu to oczywiste jest, że
    zaprzestanie prac prowadzi do niewywiązania się z umowy. Pozostaje tylko czy
    mógł zaprzestać bo np mu termin nie minął albo mu się coś przytrafiło i
    poinformował o tym zlecającego.

    > A przekazałeś je Policji?

    > Bo z doświadczenia wiadomo, że tropienie w wypadku oszustów słabe wyniki
    > daje.

    Szczególnie jak się do tego nie nadaje.

  • 14. Data: 2011-11-13 09:40:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy mógł zaprzestać bo np mu termin nie minął albo mu się coś przytrafiło

    Kluczowym dla problemu od strony karnej jest możliwość wykazania, że nie
    miał zamiaru robót ukończyć w chwili zawierania umowy. Reszta, to sprawa
    cywilna. Oczywiście do wygrania, ale nie przestępstwo.

    > Szczególnie jak się do tego nie nadaje.
    Szczególnie - z tym, że nie wiem do czego się odnosisz.