eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy zglaszajac oszustwo na policji lub w prokuraturze musze wynajac adwokata? › Czy zglaszajac oszustwo na policji lub w prokuraturze musze wynajac adwokata?
    From: "wui" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy zglaszajac oszustwo na policji lub w prokuraturze musze wynajac
    adwokata?
    Date: Wed, 9 Nov 2011 21:46:18 +0100

    Zostałem oszukany przez firme budowlaną - sprawe zgłosiłem na pilicji.
    Okazało się, że pomimo iż oszukany zostałem bezsprzecznie to na pomoc
    policji czy prokuratury liczyć nie mogę.
    W samej sprawie stwierdzono brak przesłanek, zaś sprawa była prowadzona w
    taki sposób, że nie uwzgędniano moich wniosków dowodowych.
    Generalnie mam odczucie jakby sprawę pomimo iż zuano mnie poszkodowany,
    prowadzono bez mojego udziału tak żeby ją uwalić.
    Wygl;ąda na to że dano wiarę oszustowi, który zeznał, że roboty wykona jak
    tylko mu na to pozwolę.
    Niestety cała dokumentacja wygląda tak, że ja budowlańca wzywam do
    zakończenia prac a on lewa bo albo nie reaguje albo nawet pism nie odbiera.

    D pewnego momentu w sprawie faktycznie może brakowało przesłanek szustwa bo
    w koncu coś wybudował jednakże
    później przerwał prace i pomomo iż zapłatę za bieżące prace otrzymał to
    zagroził, że prac nie zakończy jak nie otrzyma zapłaty do końca.
    To właśnie zgłosiłem jako oszustwo.
    Kulminacyjnym jest moment kiedy mimo wątpliwości zgłoszonych na policji czy
    budolwaniec roboty zakończy całą zapłatę przekazałem i od tego czasu
    budolwaniec robi uniki.
    Wydaje mi się, że od tego włąśnie momentu oszustwo występuje bezsprzecznie.

    W dyskusjach z policją i prokuraturą pojawiają się cały czas zarzuty
    formalne wobec mnie, że składając wnioski nie doełniłem jakichś tam
    formalności.
    W pewnym momencie policjant prowadzący sprawę na moje pytania odpowiada
    wprost - Pani odwal się Pan i nie zadręczaj mnie!

    Wydawało mi się, że jako pokrzywdzony otrzymam pomoc a tymczasem pan oszust
    patrzy i się śmieje.
    A policja i prokuratura ze mnie durnia robi.

    Jak postępowac w takich sprawach - czy faktycznie nie ma na co liczyć ze
    strony policji i Prokuratury?

    Żeby było ciekawiej oszukanych jest więcej. Udało mi się nawet kilka osób
    namierzyć.
    Wim że Pan budowlaniec ma kilka spraw gospodarczych i kilka cywilnych a jego
    majątek obciążony jest hipoteką i wpisami o zajęciach przez komornika.

    Dlaczego ja, który nie mam na koncie takich spraw bo staram się być uczciwy
    nie mogę liczyć na ochronę ze strony policji i prokuratury?