  • 21. Data: 2003-03-01 18:28:36
    Temat: Re: Czy wszystko jest ok ?
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    > hehe przed wysłuchaniem ? myslisz ,ze sędzia pozwoli na udostepnienie?
    > jakieś przepisy to reguluja czyż nie ? ;-)
    >
    > Sandra

    A przepraszam szanowną grupowiczkę czy jeżeli sprawa toczy się przeciwko
    komuś to ten ktoś nie może mieć dostępu do akt sądowych. Przecież to jakiś
    żart. Oskarżony musi mieć możliwość obrony, a zatem akta muszą być
    udostępnione W naszym pięknym kraju tak stanowi prawo.

    USTAWA

    z dnia 24 sierpnia 2001 r.

    Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia.

    (Dz. U. z dnia 29 września 2001 r.)

    Art. 38. Do czynności procesowych prowadzonych w postępowaniu w sprawach o
    wykroczenia stosuje się odpowiednio także przepisy art. 100 § 1 i 6, art.
    105, 107, 108, 116-121, 122-127, 128-134, 136-142, 156 § 1-4, art. 157, 158
    i 160-166 oraz art. 476 § 2 Kodeksu postępowania karnego, a gdy sąd nie
    orzeka jednoosobowo również art. 109-115 Kodeksu postępowania karnego.

    Kodeks postępowania karnego.

    Art. 156. § 1. Stronom, obrońcom, pełnomocnikom i przedstawicielom ustawowym
    udostępnia się akta sprawy sądowej i daje możność sporządzenia z nich
    odpisów. Za zgodą prezesa sądu akta te mogą być udostępnione również innym
    osobom.

    § 2. Na wniosek obrońcy lub oskarżonego i na ich koszt wydaje się kserokopie
    dokumentów z akt sprawy.

    § 3. Prezes sądu może w razie uzasadnionej potrzeby zarządzić wydanie
    uwierzytelnionych odpisów z akt sprawy.

    § 4. Jeżeli zachodzi niebezpieczeństwo ujawnienia tajemnicy państwowej,
    przeglądanie akt, sporządzanie odpisów i kserokopii odbywa się z zachowaniem
    rygorów określonych przez prezesa sądu lub sąd. Uwierzytelnionych odpisów i
    kserokopii nie wydaje się, chyba że ustawa stanowi inaczej.

    § 5. Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, w toku postępowania przygotowawczego
    stronom, obrońcom, pełnomocnikom i przedstawicielom ustawowym udostępnia się
    akta, umożliwia sporządzanie odpisów i kserokopii oraz wydaje odpisy
    uwierzytelnione tylko za zgodą prowadzącego postępowanie przygotowawcze. Za
    zgodą prokuratora akta w toku postępowania przygotowawczego mogą być w
    wyjątkowych wypadkach udostępnione innym osobom.

    Oj czasem zmęczenie i stres jest przyczyną zaćmienia umysłu.

    Stan_Z

  • 22. Data: 2003-03-01 19:01:58
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Eeee tam tyle to prokuratura żąda i to w skarbowy znaczkach, a w Sądzie
    Rejonowym dla mst.Warszawy to 50 gr. strony ostatnio płaciłem.

    Stan_Z

  • 23. Data: 2003-03-01 19:36:03
    Temat: Odp: Czy wszystko jest ok ?
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik [ piotr sut ] <piotr23$$$@$$$tenbit.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b3qldu$fg7$...@n...news.tpi.pl...
    > Postawowa kwestia (Kamil na nia zwrocil juz uwage):
    > Oskarzony/obwiniony _wyjasnia_, swiadek _zeznaje_.
    >
    > A co do podstawy: art. 175 kpk w zw. z art. 20 par. 3 kodeksu postepowania
    > w sprawach o wykroczenia.

    > sie stawiać :-)
    >
    > Jak trafi na dobrego karniste, to ten uszanuje jego prawa.

    pewnie masz racje i Kamil również
    tylko jestem ciekawa czy dostanie w poniedziałek akta do wglądu ...

    Sandra

  • 24. Data: 2003-03-01 19:43:02
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Stan_Z <s...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b3qu57$qf8$...@n...supermedia.pl...
    > Oj czasem zmęczenie i stres jest przyczyną zaćmienia umysłu.

    być może jednak w dalszym ciągu jestem ciekawa czy na każdym etapie sprawy
    można akta udostępnić? a w wyniku podejrzenia jakiś przekrętów,matactwa ?
    czy również jest tak jak piszecie? być może macie racje ...

    Sandra

  • 25. Data: 2003-03-01 20:00:33
    Od: "[ piotr sut ]" <piotr23$$$@$$$tenbit.pl>

    'Stan_Z' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:b3r03o$tue$1@news.supermedia.pl taką oto treść:

    | Eeee tam tyle to prokuratura żąda i to w skarbowy znaczkach, a w Sądzie
    | Rejonowym dla mst.Warszawy to 50 gr. strony ostatnio płaciłem.

    U nas w miescie powiatowym 1 zl/ strona (w znakach sadowych ofkors).

    ->piotr

  • 26. Data: 2003-03-01 20:08:25
    Temat: Re: Odp: Czy wszystko jest ok ?
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra wrote:
    > być może jednak w dalszym ciągu jestem ciekawa czy na każdym etapie sprawy
    > można akta udostępnić? a w wyniku podejrzenia jakiś przekrętów,matactwa ?
    > czy również jest tak jak piszecie? być może macie racje ...

    Widzę, że proces inkwizycyjny się marzy :)

    KG

  • 27. Data: 2003-03-01 20:10:11
    Temat: Odp: Odp: Czy wszystko jest ok ?
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Widzę, że proces inkwizycyjny się marzy :)

    nic mi sie nie marzy :-)

    Sandra

  • 28. Data: 2003-03-01 20:13:33
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Sandra" <J...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > można akta udostępnić? a w wyniku podejrzenia jakiś przekrętów,matactwa ?
    > czy również jest tak jak piszecie? być może macie racje ...

    Nie na każdym. Jak Ci zapewne wiadomo w trakcie postępowania
    przygotowawczego zgodnie z KPK akta może przeglądać strona tylko za zgodą
    prowadzącego postępowanie (prokuratora) Podejrzany po postawieniu mu
    zarzutów jeszcze przed wydaniem postanowienia końcowego w sprawie toczącego
    się postępowania przygotowawczego jest z urzędu zapoznawany z aktami sprawy.
    Natomiast jeśli jesteś stroną to po zamknięciu postępowania przygotowawczego
    i skierowaniu sprawy do Sądu masz zawsze prawo do wglądu i sporządzania
    odpisów z akt.

    Stan_Z
    Jeśli masz wątpliwości dalej to daj znać to postaram ci to wyłuszczyć na
    podstawie konkretnych przepisów.

  • 29. Data: 2003-03-01 20:15:47
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Stan_Z <s...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b3r4a0$19m$...@n...supermedia.pl...

    > Jeśli masz wątpliwości dalej to daj znać to postaram ci to wyłuszczyć na
    > podstawie konkretnych przepisów.

    nie musisz :-) jednak znam przypadki kiedy i w sądzie odmówiono wgladu do
    akt ...

    Sandra

  • 30. Data: 2003-03-01 21:39:32
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    > nie musisz :-) jednak znam przypadki kiedy i w sądzie odmówiono wgladu do
    > akt ...
    >
    > Sandra

    W sprawie karnej i wykroczeniowej? Czy przy cywilnej? Będąc stroną?
    A jak zareagowałaś? Ja w obu przypadkach, gdyby mnie tak potraktowano, z
    miejsca dostał bym apopleksji, głupiego uśmiechu, ślinotoku i wreszcie
    rzuciłbym się na glebę w spazmach i konwulsjach prosząc o pomoc kierownika
    wydziału co by mi uzasadnił na piśmie odmowę wglądu w akta.

    A może żartowałaś?

    Masz może dojście do wydawnictw RPO. Są mocno pouczające dla biuralistek
    sądowych.

    Stan_Z

    Ach piękna jest Nasza Konstytucja tylko dlaczego tak dużo ludzi po niej
    depcze.