  • 1. Data: 2006-03-18 15:53:08
    Temat: Czy wspólnota mieszkaniowa może nakładać kary finansowe ?
    Od: "Blue" <h...@p...onet.pl>

    np za hałasowanie czy parkowanie na trawniku lub pobierać odsetki od
    spóźnionych wpłat. Rozumiem, że czynności które wymieniłem są naganne, ale
    chodzi mi o to czy wspólnota ma do tego prawo czy też od tego są sądy.

  • 2. Data: 2006-03-18 16:02:30
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Blue* wypowiedziała te
    słowa:

> [...]
    > spóźnionych wpłat. Rozumiem, że czynności które wymieniłem są naganne,
    > ale chodzi mi o to czy wspólnota ma do tego prawo czy też od tego są

    Za hałasowanie - nie. Za zniszczony trawnik - tak, ale jeśli mieszkaniec
    się uprze to sprawa o sąd się oprze. Co do odsetek - oczywiście tak!

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 3. Data: 2006-03-18 16:55:34
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Olgierd napisał(a):
    > Za zniszczony trawnik - tak,

    jak za zniszczony trawnik?? na jakiej podstawie moga karac za parkowanie
    na trawniku??

    Chetnie sie czegos dowiem :D

    Jacek

  • 4. Data: 2006-03-18 19:07:04
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *castrol* wypowiedziała te
    słowa:

    > jak za zniszczony trawnik?? na jakiej podstawie moga karac za
    > parkowanie na trawniku??

    Mogą żądać odszkodowania, nie mogą?

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 5. Data: 2006-03-18 19:36:15
    Od: "Blue" <h...@p...onet.pl>

    > Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *castrol* wypowiedziała te
> [...]

    odszkodowania mogą żądać za zniszczenia, ale czy mogą nałożyć karę za sam
    fakt parkowania na trawniku, której wysokość jest stała i nie zależy od
    wielkości szkody?

  • 6. Data: 2006-03-18 23:12:43
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > odszkodowania mogą żądać za zniszczenia, ale czy mogą nałożyć karę za
    > sam fakt parkowania na trawniku, której wysokość jest stała i nie

    To co opisujesz to jest jakaś opłata parkingowa ;-)

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 7. Data: 2006-03-19 08:08:52
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > jak za zniszczony trawnik?? na jakiej podstawie moga karac za parkowanie
    > na trawniku??
    moze dlatego ze spoldzielnia o ten trawnik dba ? kosi itp. wjezdzajac na
    niego
    zniszczyles ich prace i teraz wystawiaja za to rachunek.

    leon
    --
    Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa
    Spiewaczka

  • 8. Data: 2006-03-20 19:51:18
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Blue wrote:
    > czy mogą nałożyć karę za sam
    > fakt parkowania na trawniku, której wysokość jest stała i nie zależy od
    > wielkości szkody?

    Od biedy mogą Cię pozwać za naruszenie posiadania. Ale jakieś wewnętrzne
    "opłaty" czy "kary" są całkowicie bezpodstawne.

    -------------------+
    -------------------+

  • 9. Data: 2006-03-20 22:12:22
    Temat: Re: Czy wspólnota mieszkaniowa mo?e nak?ada? kary finansowe ?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Paweł Sakowski*
    wypowiedziała te słowa:

    > Od biedy mogą Cię pozwać za naruszenie posiadania. Ale jakieś
    > wewnętrzne "opłaty" czy "kary" są całkowicie bezpodstawne.

    No nie, opłata na zasadzie "jeśli chcesz zaparkować na naszym
    ekskluzywnym miejscu - trawniku - musisz zapłacić 50 zł za każdą
    godzinę parkowania" jest raczej OK.
    Tyle, że o tym cenniku klient musi być wcześniej poinformowany w sposób
    wyraźny.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 10. Data: 2006-03-20 22:35:25
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Olgierd napisał:
    > No nie, opłata na zasadzie "jeśli chcesz zaparkować na naszym
    > ekskluzywnym miejscu - trawniku - musisz zapłacić 50 zł za każdą
    > godzinę parkowania" jest raczej OK.

    Nie zapominając o opłacie "akustyka greckiego teatru tylko dzięki
    specjalnemu montażowi poręczy; pohałasuj sobie na naszej klatce
    schodowej za jedyne 10zł od decybelogodziny".