  • 1. Data: 2006-03-18 15:54:24
    Temat: Delegacja i rozliczenie diet i wydatkow
    Od: " Slavio" <s...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Po miesiecznej delegacji w Wielkiej Brytanii, wrociwszy do kraju przystapilem
    do rozliczenia kosztow delegacji.

    Poniewaz na delegacje skierowany zostalem na prosbe klienta firmy dla ktorej
    prtacuej, klienta zgodzil sie na pokrycie wszystkich kosztow mojego wyjazdu
    (refaktura).
    Klient z wlasnej kieszeni pokryl koszt mojego pobytu (hotelu) w UK, ale tylko
    w kwesti noclegu. Ustalilismy jednak, ze pokryje on rowniez koszty mojego
    wyzywienia w granicach &pound;15 za sniadanie i do &pound;30 za obiad/kolacje w ten
    sposob, ze wstepnie ja za nie zaplace, a nastepnie moje firma zrefakturuje te
    koszty na firme klienta.

    Po powrocie zastala mnie jednak przykra niespodzianka. Otoz dzial finansowy
    mojej macierzystej firmy twierdzi, ze nie moze w ten sposob zaksiegowac
    kosztow mojego wyzywienia, gdyz:

    1. Koszty wyzywienia powinien sie zamknac w przyslugujacej mi diecie (&pound;32
    dziennie)

    2. Faktura z hotelu opiewa tylko na koszty wyzywienia, nie zas noclegu (ktory
    zaplacil bezposrednio klient) nie moga wiec uzac faktu wliczenia wyzywienia w
    cene hotelu (panie w finansowym stwierdzily, ze nie byloby najmniejszego
    problemu, gdybym zarowno hotel jak i wyzywienie oplacil w calosci sam).

    Co smieszniejsze, klient jak najabardziej podtrzymuje chec zaplacenia
    wszystkich moich wydatkow i kompletnie nie moze zroumiec, dlaczego moja
    wlasna firma, nie chce go obciazyc moimi wydatkami...

    Czy ktorys z szanownych grupowiczow spotkal sie kiedys z taka interpretacja
    prawa w tej kwestii i czy moglby udzielic mi jakiejs rady, ktora pomoglaby mi
    w wygraniu batali z moim wlasnym dzialem finansowym!?

    Dziekuje z gory za wszelkie porady.

    S.

  • 2. Data: 2006-03-20 08:40:07
    Temat: Re: Delegacja i rozliczenie diet i wydatkow
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik " Slavio" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,

    > 1. Koszty wyzywienia powinien sie zamknac w przyslugujacej mi diecie
    > (?32 dziennie)

    Ciekaw jestem, jaka powinna być interpretacja diety?
    U mnie w firmie wypłacają dietę albo zwracają koszt wyżywienia na podstawie
    przedstawionych rachunków.
    Bez względu na to jaka jest wysokość tych rachunków.

    --
    Paweł
    uwaga na hosting tpi.pl !!

  • 3. Data: 2006-03-20 09:36:29
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

> [...]
    > podstawie
    > przedstawionych rachunków.
    > Bez względu na to jaka jest wysokość tych rachunków.

    Jak to jaka? Jest rozporządzzenie jakiegoś tam Ministra w sprawie wysokości
    diet zarówno krajowych jak i zagranicznych, rozporządzenie dotyczy sfery
    budżetowej z zastrzeżeniem, że w pozostałych firmach może być inaczej ale
    nie mniej niż w tych stawkach. Jeśli więc dieta krajowa wynosi 22zł to firma
    musi Ci zapłacić 22 zł ale wcale nie musi 40zł choćbyś miał rachunek. Te
    kwestie reguluje regulamin organizacyjny itp.