  • 1. Data: 2010-11-24 11:43:34
    Temat: oszustwo internetowe
    Od: "Adrian" <a...@o...pl>

    witam,

    Jakiś czas temu znalazłem ogłoszenie w sieci odnośnie pomocy dydaktycznej
    przy wykonywaniu laborek projektów oraz edycji dokumentów.
    Zacząłem z danym delikfentem meilować, a następnie przystałem na jego
    warunki,
    rozpoczęcia nad danym projektem był przelew I części kwoty opiewający
    na kilkaset złotych. Delikfent miał po 3 dniach przesłać pierwsze efemty
    swojej pracy,
    ktorych nie otrzymałem, napisałem kolejnego maila, otrzymałem odpowiedz ze
    potrzebuje jeszcze
    1 dnia na zmiany, upłyneło 7 dni, a gość nie odbiera telefonów oraz nie
    odpowiada na maile.

    Sądzę iż zostałem oszukany, przypuszczalnie takich osob jak ja moze być
    znacznie wiecej,
    gdyż ta osoba ma ogłoszenie w sieci ktore jest bardzo dobrze
    wypozycjonowane,
    co powoduje ze duzo ludzi trafia na niego wpisując w google.pl dana fraze.

    Nadmienię iż posiadam od tego pana maile w ktorych sa zawarte szczegółowe
    infomacje odnosnie
    projektu oraz terminów przesłania, jak również numer konta wraz ze
    szczegolowymi danymi + numer
    telefonu kom. + numer gg. + email.

    W związku z czym proszę o pilną poradę.

    Co mogę w tej sprawie uczynić? Zgłosić na policję czy może najpierw
    postraszyć
    gościa jakimiś artykułami aby zwrócił należność, jesli tak to jakimi?

    z gory dziękuje za pomoc

    pozdrawiam Adrian

  • 2. Data: 2010-11-24 12:27:37
    Temat: Re: oszustwo internetowe
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <icitp7$d85$1@inews.gazeta.pl>, a...@o...pl says...>
    > witam,
    >
    > Jaki? czas temu znalaz?em og?oszenie w sieci odno?nie pomocy dydaktycznej
    > przy wykonywaniu laborek projektów oraz edycji dokumentów.

    Znaczy po polsku - pisania na zlecenie prac zaliczeniowych?

  • 3. Data: 2010-11-24 12:51:13
    Od: "Adrian" <a...@o...pl>

    tak

  • 4. Data: 2010-11-24 13:35:41
    Od: "Kotlet wieprzowy" <p...@o...pl>

    dobre, jeden oszust oszukal drugiego oszusta :)

  • 5. Data: 2010-11-24 14:27:56
    Od: "Adrian" <a...@o...pl>

    nie jestem oszustem tylko programistą pracującym dla jednej z dużych
    korporacji,
    zleciłem wymienionej osobie zlecenie na wykonanie programowego modułu,
    co jest naturalne w przypadku dużych projektów

  • 6. Data: 2010-11-24 15:19:42
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > zleciłem wymienionej osobie zlecenie na wykonanie programowego modułu,
    > co jest naturalne w przypadku dużych projektów

    Jaki powazny programista zleca wykonanie programowego modulu gosciowi, ktory
    pisze prace zaliczeniowe? :D Chciales oszukac profesora, oszukali ciebie :-)

    Dysiek

  • 7. Data: 2010-11-24 17:38:39
    Od: Yonek <n...@n...spam>

    On 24.11.2010 12:43, Adrian wrote:
    > Jaki? czas temu znalaz?em og?oszenie w sieci odno?nie pomocy dydaktycznej
    > przy wykonywaniu laborek projektów oraz edycji dokumentów.

    Takie pajace jak ty tylko uprzykrzają życie. Kiedyś trudniąc się
    freelancerką miałem kilku takich, co to zlecili oprogramowanie... a w
    trakcie wykonania okazywało się, że promotor czy egzaminator zmienił
    koncepcję i delikwent domaga się (a jakże!) gratisowych zmian w zleceniu.

    --
    pzdr

  • 8. Data: 2010-11-24 18:05:52
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Dysiek wrote:

    > Jaki powazny programista zleca wykonanie programowego modulu
    > gosciowi, ktory pisze prace zaliczeniowe? :D Chciales oszukac
    > profesora, oszukali ciebie :-)

    Poważny programista z dużej korporacji, doooobre! ;-)

    A dla kolegi Adriana, na przyszłość może się przyda, przeklejka z mojej
    ostatniej rozmowy z ojcem na skype:
    - mam dyplomanta ma mi zaprezentowac swoj serwis
    - Nie umial mi wytlumaczyc żadnego kawalka kodu w php swojej pracy, sam
    jej nie pisze

    Wypowiedzi dzieli 2 minuty.
    Tyle czasu zajmuje wykładowcy któremu się chce zorientowanie się że
    praca nie jest samodzielna.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 9. Data: 2010-11-24 18:18:42
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/24/2010 12:05 PM, Massai wrote:

> [...]
    > jej nie pisze
    >
    > Wypowiedzi dzieli 2 minuty.
    > Tyle czasu zajmuje wykładowcy któremu się chce zorientowanie się że

    dokładnie
    samodzielny kod to teraz rodzynek.

    wystarczy skasować dwie liniki programu i kazać je studentowi na
    poczekaniu odtworzyć. zero.

  • 10. Data: 2010-11-24 22:10:25
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/24/2010 07:18 PM), witek wrote:

    > dokładnie
    > samodzielny kod to teraz rodzynek.
    >
    > wystarczy skasować dwie liniki programu i kazać je studentowi na
    > poczekaniu odtworzyć. zero.

    No wiesz, akurat z czymś takim miałbym