  • 1. Data: 2006-09-29 11:20:44
    Temat: Czy wezwanie na policję...
    Od: "posejdonn" <rpp22@no_spam.o2.pl>

    ... w charakterze świadka może być przekazane telefonicznie? Dodam, że
    mieszkam w Toruniu, a telefon miałem z wezwaniem miałem z Katowic.
    Poproszę o jakies podstawy prawne.
    I drugie pytanie, czy jeżeli otrzymam takowe wezwanie pocztą, to mogę
    odmówić stawinnictwa się w katowicach i poprosić o przesłuchanie drogą
    elektroniczną?

  • 2. Data: 2006-09-29 12:28:14
    Temat: Re: Czy wezwanie na policję...
    Od: "Michał" <c...@t...cy(rot13)>

    > I drugie pytanie, czy jeżeli otrzymam takowe wezwanie pocztą, to mogę
    > odmówić stawinnictwa się w katowicach i poprosić o przesłuchanie drogą
    > elektroniczną?

    nie możesz, możesz za to poprosić o termin który Ci pasuje bądź aby
    przesłuchanie odbyło się na komendzie w Twoim miejscu zamieszkania.

  • 3. Data: 2006-09-29 12:57:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "posejdonn" <rpp22@no_spam.o2.pl> napisał w wiadomości
    > ... w charakterze świadka może być przekazane telefonicznie? Dodam, że
    > mieszkam w Toruniu, a telefon miałem z wezwaniem miałem z Katowic.
    > Poproszę o jakies podstawy prawne.

    W szczególnym wyapdku świadka można wezwać w dowolny skuteczny sposób. Tyle, że
    telefoniczne wzywanie jest często podyktowane nie tyle szczególnymi
    okolicznościami, co wygodą dla obydwu stron. Bo można uzgodnić termin wezwania.
    Inaczej policjant wystawi Ci wezwanie na taki termin, na jaki jemu pasuje. Dkla
    Ciebie bedzie to kłopot, a jak sie nie zgłosisz, to i dla policjanta.

    > I drugie pytanie, czy jeżeli otrzymam takowe wezwanie pocztą, to mogę
    > odmówić stawinnictwa się w katowicach i poprosić o przesłuchanie drogą
    > elektroniczną?

    Drogą elektroniczną nie. Masz prawe żądać zwrotu kosztów przejazdu. Co do
    przesłuchania w miejscu zamieszkania, to zakładam, ze istnieją jakieś przeszkody
    w tym. Bo normalnie nikt nikogo nie wzywa bez istotnej przyczyny na drugi koniec
    Polski.

  • 4. Data: 2006-09-30 10:12:39
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    posejdonn napisał(a):
> [...]
    > I drugie pytanie, czy jeżeli otrzymam takowe wezwanie pocztą, to mogę
    > odmówić stawinnictwa się w katowicach i poprosić o przesłuchanie drogą

    na droge elektroniczna (videokonferencje) musialbys poczekac, takie
    mozliwosci dopiero beda.
    zwroc sie o przesluchanie - w ramach tzw. pomocy prawnej - przez
    prokurature/policje w miejscu Twojego zamieszkania. Jako przyczyne
    podaj znaczna odleglosc.

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)