  • 1. Data: 2006-09-29 10:04:22
    Temat: ztm raz jeszcze
    Od: z...@g...com

    Witam

    Wybaczcie że wracam do tego tematu ZTM ale czytałem w archiwum, że
    tutaj są takie tematy poruszane.

    Miałem dzisiaj taką przygodę. Opiszę pokrótce. Jechałem autobusem
    w ztm z biletem w przeświadczeniu, że jest ważny. Jednak po
    przystawieniu do czytnika podczas kontroli kanara okazało się że
    karta nieważna. Zostałem spisany żyjąc w przeświadczeniu że uda
    mi się to odkręcić i wyjaśnić tą sprawę w biurze reklamacji. Po
    moim dociekaniu dlaczego tak było okazało się że karta była
    nieważna gdyż brat zmienił kontrakt na karcie miejskiej dnia
    poprzedniego. Konstart został wgrany na nową kartę o czym ja nie
    miałem pojęcia i wziąłem tą starą. Zaznaczam że karta ważna nie
    była używana. Niestety nowy kontkart który został wgrany to
    kontrakt na okaziciela. Czy można to jakoś wytłumaczyć i znależc
    jakieś podstawy prawne aby udowodnić iż zaszła wyłącznie
    pomyłka. Dziękuję za wszelkie porady.
    Pozdrawiam serdecznie
    Łukasz

  • 2. Data: 2006-09-29 11:08:46
    Temat: Re: ztm raz jeszcze
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > kontrakt na okaziciela. Czy można to jakoś wytłumaczyć i znależc
    > jakieś podstawy prawne aby udowodnić iż zaszła wyłącznie
    > pomyłka. Dziękuję za wszelkie porady.

    Nie było pomyłki, tylko brat ci zabrał "waznosc karty", tak wiec jesli
    bedzie człowiekiem "z honorem" to niech zapłaci twój "mandat". ZTM jest tu
    w sumie bez winy. Chyba ze twoja karta była imienna, a pozwolili ją
    "przerobic" twemu bratu ? Wtedy mozna byłoby się o coś kłócić ...

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 3. Data: 2006-09-29 16:49:07
    Od: "UkaszA" <a...@n...pl>

> [...]
    > w sumie bez winy. Chyba ze twoja karta była imienna, a pozwolili ją
    > "przerobic" twemu bratu ? Wtedy mozna byłoby się o coś kłócić ...

    Kupił wpierw imienny, ale się pomylił więc zdjeli mu kontrakt z karty i
    zupełnie zlikwidowali ją tak, że była rozpoznawalna jako karta nieważna. Na
    nowej karce wrzucili kontrakt na okaziciela.

  • 4. Data: 2006-09-29 18:04:30
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Kupił wpierw imienny, ale się pomylił więc zdjeli mu kontrakt z karty i
    > zupełnie zlikwidowali j? tak, że była rozpoznawalna jako karta nieważna. Na
    > nowej karce wrzucili kontrakt na okaziciela.

    Czyli ty jechales na bilecie brata ? :) To chyba tym bardziej nalezał ci
    sie mandat :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://www.kszysiek.cba.pl/

  • 5. Data: 2006-09-29 20:06:02
    Od: "UkaszA" <a...@n...pl>

    > Czyli ty jechales na bilecie brata ? :) To chyba tym bardziej nalezał ci
    > sie mandat :)

    Chyba źle trumaczę. Jechałem na tym bilecie w przeświadczeniu że na tym
    bilecie został wgrany nowy kontrakt. Po prostu wziąłem rano nie tą karte
    miejską co potrzeba :(

  • 6. Data: 2006-09-29 20:15:06
    Od: q...@g...com

    Chyba źle tłumaczę. Jechałem na tym bilecie w przeświadczeniu że
    na nim został wgrany nowy kontrakt. Po prostu wziąłem rano nie tą
    kartę co potrzeba :(

  • 7. Data: 2006-09-29 20:15:23
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Chyba źle tłumaczę. Jechałem na tym bilecie w przeświadczeniu że
    > na nim został wgrany nowy kontrakt. Po prostu wziąłem rano nie tą
    > kartę co potrzeba :(

    No wiec walnales byka, jak to sie mowi ... teraz jedyne co ci zostało to
    isc do ZTM i pogadac z kims od przejazdów. ZTM miało racje, ze nałożyło
    ci mandat, ale jesli pojdziesz, pogadac, pokazesz obie karty, to moze ci
    cos umorzą.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://www.kszysiek.cba.pl/

  • 8. Data: 2006-09-29 20:32:28
    Od: q...@g...com

> [...]
    > isc do ZTM i pogadac z kims od przejazdów. ZTM miało racje, ze nałożyło
    > ci mandat, ale jesli pojdziesz, pogadac, pokazesz obie karty, to moze ci

    Tak też zrobiłem poszedłem porozmawiałem napisałem odwołanie.
    Tylko czy mogę zrobić coś jeszcze czy istnieją jakieś ustawy
    którymi mogę się podeprzeć?
    Z góry dziękuję za sugestie :)
    Ufam że mi coś umorzą, oby tylko niewiem czy mam płacić teraz, bo
    z tego co wiem do 7 dni to 30 % mniej czy na razie nie płacić ?

    Pozdr

  • 9. Data: 2006-09-30 06:56:12
    Od: "SQLwysyn" <sq|vvysyn@sq|wysyn.pI>

    Użytkownik <q...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Tak też zrobiłem poszedłem porozmawiałem napisałem odwołanie.
    Tylko czy mogę zrobić coś jeszcze czy istnieją jakieś ustawy
    którymi mogę się podeprzeć?

    Nie.
    Jechałeś bez ważnego biletu. TY masz dochowac staranności wsiadając do
    pojazdu, a nie przewoźnik.
    Kasownik ZTM ma możliwość sprawdzania ważności biletu okresowego. Nie
    skorzystałeś z tego.

    --
    SQLwysyn
    Przeżylismy trzy zabory, przeżyjemy i kaczory ...

  • 10. Data: 2006-10-03 01:50:20
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <q...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Tak też zrobiłem poszedłem porozmawiałem napisałem odwołanie.
    > Tylko czy mogę zrobić coś jeszcze czy istnieją jakieś ustawy
    > którymi mogę się podeprzeć?

    Wszystkie ustawy którymi możesz się podeprzeć mówią, że masz przerąbane.

    Pisz i wyjaśniaj sytuację, że pomyliłes karty i wziąłeś nie tą co trzeba.
    Może ci pójdą na rękę.