  • 1. Data: 2003-07-30 12:53:31
    Temat: Czy w miesiącu śmierci emeryta wdowie należy się jego emerytura?
    Od: "Anna Śliwowska" <a...@N...gazeta.pl>

    Mam problem: osoba zmarła, a ZUS nie wypłacił w lipcu jej emerytury, choć
    wdowa nie miała własnej i była na jego utrzymaniu. Zaczęła się starać o rentę
    rodzinną, ale przecież za ten miesiąc, w którym zmarł mąż należy się jeszcze
    jego emrytura. Czy ktoś z was wie jak to jest w przepisach? Pomóżcie! Na
    stronie Zus-u nie ma możliwości zadania pytania! Nie znalazłam tam nic na ten
    temat.

  • 2. Data: 2003-07-30 15:21:36
    Od: "Jo" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Anna Śliwowska" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jeszcze
    > jego emrytura. Czy ktoś z was wie jak to jest w przepisach? Pomóżcie!

    wydaje mi się , że emerytura płatna jest z góry i pewnie jest taki zapis w
    przyznaniu świadczeń

    --
    "Żadnego pożaru ludzie nie gaszą z taką gorliwością, jak tlącej się w kimś
    iskierki nadziei"

  • 3. Data: 2003-07-30 18:33:26
    Od: "Anna Śliwowska" <a...@N...gazeta.pl>

    Jo <j...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > --
    > "Żadnego pożaru ludzie nie gaszą z taką gorliwością, jak tlącej się w kimś

    Właśnie, co jeśli osoba zmarła na początku miesiąca, a wypłata zawsze była 15-
    go (o ile dobrze pamiętam)? Wydaje mi się, że powinni w tym miesiącu wypłacić
    normalnie, a w następnym przyznać wdowie rentę rodzinną.Może, kotś z was zna
    podstawę prawną?
    Pozdrawiam.