  • 1. Data: 2003-07-30 11:29:59
    Temat: Sad rejonowy lekcewazy procedure
    Od: "" <d...@W...onet.pl>

    Co zrobic w takiej sytuacji?

    Sad nie powiadamia w terminie o rozprawach.
    Do kogo pisac skarge?
    Rozprawy nie sa nalezycie protokolowane, czy ktos z widowni moze taka rozpraw
    nagrywac (jest jawna)?

  • 2. Data: 2003-07-30 11:38:19
    Temat: Re: Sad rejonowy lekcewazy procedure
    Od: Dredd<...@...pl>

    Zależy jaka to procedura (cywilna, karna, jakaś inna?)

    Co to znaczy że Sąd nie zawiadamia o terminach? Nie przysyła pisma
    pocztą? A na rozprawie informuje kiedy będzie kolejny termin?
    Jeśli Sąd rzeczywiście popełnia tu błędy naraża się co najmniej na
    istotny zarzut apelacyjny.

    A co do utrwalania przebiegu rozprawy przez widza lub stronę środkami
    audio lub wideo - wymaga to zgody Sądu

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-07-30 12:12:42
    Od: "" <d...@W...onet.pl>

    Sprawa cywilna.

    Czasem przysyla, czasem nie. Lub przesyla 3 dni przed rozprawa.

  • 4. Data: 2003-08-23 13:13:09
    Od: "Marek Kowalski" <d...@p...onet.pl>

    Witam grupę

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > istotny zarzut apelacyjny.
    >
    > A co do utrwalania przebiegu rozprawy przez widza lub stronę środkami

    A czy wolno wiedzieć, dlaczego wymaga zgody Sądu ???
    Jest to gdzieś uregulowane ?
    Jawne posiedzenie Sądu, informacje kierowane do uczestnika...
    Do użytku osobistego...
    Czy uchybia to art. 267 kk ???

    Marek

  • 5. Data: 2003-08-23 13:45:10
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    > Jest to gdzieś uregulowane ?
    > Jawne posiedzenie Sądu, informacje kierowane do uczestnika...

    Doprecyzuję swą wypowiedź.
    Zgoda sądu jest niezbędna w postępowaniu karnym. W cywilnym nie
    pamiętam by był taki wymóg (niech ktoś doprecyzuje jeśli się mylę).
    Moja pierwsza odpowiedź nie była może wyczerpująca, ale też nie
    wiedziałem jeszcze wtedy co to za rodzaj postępowania.

    Co do utrwalania przebiegu rozprawy karnej to reguluje to kpk

    Art. 357. § 1. Sąd może zezwolić przedstawicielom radia, telewizji,
    filmu i prasy na dokonywanie za pomocą aparatury utrwaleń obrazu i
    dźwięku z przebiegu rozprawy, gdy uzasadniony interes społeczny za
    tym przemawia, dokonywanie tych czynności nie będzie utrudniać
    prowadzenia rozprawy, a ważny interes uczestnika postępowania temu
    się nie sprzeciwia.
    § 2. Sąd może określić warunki, od których uzależnia wydanie
    zezwolenia przewidzianego w § 1.

    Art. 358. Jeżeli nie przemawia przeciw temu wzgląd na prawidłowość
    postępowania, sąd na wniosek strony wyraża zgodę na utrwalenie
    przez nią przebiegu rozprawy za pomocą urządzenia rejestrującego
    dźwięk.

    -> http://usenet.pomocprawna.info