  • 211. Data: 2006-06-08 16:52:33
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Użytkownik "witek" <w...@s...gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:e64shh$4cm$1@inews.gazeta.pl

    > To spróbuj tak ściągnięte zdjęcia gdzieś opublikować to się
    > zdziwisz jaka będzie reakcja.

    To zależy od (rodzaju) licencji, szczegóły niżej.

    > Zdjęcia na stronie zostały umieszczone, żeby były na stronie.

    miedzy innymi.

    > Nikt nie dał ci pozwolenia na ich kopiowanie z tej strony.

    To zależy, a na dowod: maly drobiazg:
    http://creativecommons.org/license/?format=image

    Utwór może zostać opublikowany na którejs z mutacji tych
    zasad lub DOWOLNYCH INNYCH. W *tym* wypadku przy zakazie
    komercyjnego wykorzystania nadal mozna plik sciagnac, po
    czym walnac go w punkcie uslugowym na papier. Problem by
    byl, gdyby to zaklad oferowal go odplatnie (i to za cene
    za utwor + usluge) w swojej ofercie.

    Poza tym, skoro juz gdybamy, to np. na odwrocie rachunku
    mogla znajdować się licencja czy mogła mieć miejsce inna
    sytuacja.

    --
    Oświadczenia/Informacje: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na
    adres użyty do/podczas wysłania tej wiadomości.

  • 212. Data: 2006-06-08 16:59:35
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Piotr Kubiak napisał(a):

    > Jak do ściany. Nie rozumiesz, że w świetle art. 67 to jest *nie
    > istotne*? *Każda* licencja nie będąca wyłączną, jest niewyłączna.
    > Dlaczego? Bo *nie ogranicza* udzielenia przez twórcę
    > upoważnienia innym osobom. Choćby nawet z innych powodów twórca nie mógł
    > innym osobom tego upoważnienia udzielić. Ale to nie licencja mu to prawo
    > ogranicza.

    No i może wskażesz jeszcze podstawę prawną zakazu *udzielenia* przez
    twórcę niewyłącznej licencji na zwielokrotnianie zdjęcia osobie innej
    niż ta sportretowana.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 213. Data: 2006-06-08 17:06:13
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Chyba zacząłeś już używać słów, których znaczenia zdecydowanie nie
    > rozumiesz. Najpierw pisaleś o zwielokrotnieniu, teraz o
    > rozpowszechnianiu. A mówimy tylko o wydrukowaniu odbitek. Zdecyduj się,
    > o czym w końcu piszesz :-P

    Wiem co piszę.
    Napisałem ci, że możesz sobie pstrykać portretówki muzyków nawet ich
    prywatne jak siedzą w wannie. Możesz je sobie zwielokrotniać ile chcesz,
    to twoje zdjęcie. Upublicznić już ich nie możesz.

  • 214. Data: 2006-06-08 17:08:53
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski wrote:

    > miedzy innymi.

    jeśli nie zostało napisane inaczej, to tylko i wyłącznie.

    > Poza tym, skoro juz gdybamy, to np. na odwrocie rachunku
    > mogla znajdować się licencja czy mogła mieć miejsce inna
    > sytuacja.

    To czemu jej nie pokazał i nie zakończył sprawy?

  • 215. Data: 2006-06-08 17:10:33
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Robert M." <r...@a...info> napisał:

    >[...]
    > Sam sobie mam licencje zbyc? Jak oddajesz fotki do labu to też udzielasz
    > licenji na wykonanie odbitek w formie pisemnej?
    > To jak robie ksero dowodu to tez powinienem miec licencje na kserowanie
    tak
    > ? [...]

    Zapewne powinieneś zapłacić jakieś tantiemy fotografowi, który Ci zdjęcie do
    dowodu wykonał - przecież dokonujesz powielenia jego 'dzieła':-)))))

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 216. Data: 2006-06-08 17:24:55
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Użytkownik "witek" <w...@s...gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:e69lj6$2bo$4@inews.gazeta.pl

    > jeśli nie zostało napisane inaczej, to tylko i wyłącznie.

    Zgoda - zas "napisane" nie musiałoby być nawet pod
    każdym zdjęciem, lecz gdzieś na stronie "wstępnej"
    tzn poprzedzającej wejście

    > To czemu jej nie pokazał i nie zakończył sprawy?

    Dlatego że w naszym ustroju prawnym obowiązuje domniemanie
    niewinnosci? Że nie musiał mieć tego papierka z soba. Że
    nawet wypadku gdyby (teoretycznie) rzeczywiście zachodziło
    naruszenie praw autorskich (ktore n.b. w tym wypadku *nie*
    mają zastosowania, gdyż zdjecie do DO/Paszportu nie nosi
    znamion indywidualności), zakładowi czy laborantowi nic by
    się nie stało z powodu "znikomej szkodliwości"?

    Podsumowujac: odmowa wykonania uslugi byla nieadekwanta
    do sytuacji.

    Na miejscu Zleceniodawcy rządałbym NA PIŚMIE stwierdzenia
    zdarzenia podania podstaw prawnych, tj regulaminu punktu
    uslugowego (o ile tenże istniał) i pozostalych przepisow
    prawnych na podstawie których zleceniobiorca odmawial
    wykonania usługi - do której wykonania jest zobowiązany.

  • 217. Data: 2006-06-08 17:38:43
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski napisał(a):

> [...]
    > prawnych na podstawie których zleceniobiorca odmawial
    > wykonania usługi - do której wykonania jest zobowiązany.

    A niby co/kto go do tego zobowiązuje? Wolno mu przecież napisać w
    regulaminie, że zlecenie zostanie wykonane (umowa zawarta) w zależności
    od aktualnego widzimisię laboludka.

  • 218. Data: 2006-06-08 17:43:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Adam Płaszczyca [###t...@o...org.pl.###] napisał:
    > Za pomocą uwaga! - nieprawdziwego owiadczenia.

    Ja bym gorąco polecał lekturę art. 286 kk. Pokaż mi miejsce, gdzie tam
    mowa o oświdczeniu.

  • 219. Data: 2006-06-08 17:48:55
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał:

    > Wszystkie. Dyskusja na ten temat już była.

    Ano właśnie. Była. Wypowiedział się nawet prawnik. I praktycznie tylko Ty
    twierdzisz, że zdjęcie legitymacyjne jest utworem w świetle prawa
    autorskiego.

    > Jest kilka prostych
    >
    > A jakie to ustawienie trzeba zrealizować i gdzie to jest ściśle określone.
    > jest to indywidualna sprawa fotografa.

    Chyba kpisz... Przepisy dokładnie określają wymogi które muszą spełniać
    zdjęćia do określonych dokumentów. Jest tam też mowa o pozycji głowy modela.

    > A artysta, którego kiczów nikt nie chce kupić nie jest artystą?

    Jeśli te kicze są przejawem działalności twórczej o indywidualnym
    charakterze to jak najbardziej jest - fakt istnienia lub nie chętnych do ich
    nabycia nie ma tu nic do rzeczy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 220. Data: 2006-06-08 17:50:54
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w
    wiadomości news:e69naq$1jfl$1@news2.ipartners.pl

    > A niby co/kto go do tego zobowiązuje?

    Wywieszony cennik .. Ta kwestia była już wałkowana w innej
    części wątku. Gdyby to byl Pan Kaziu, ktory sie dogaduje z
    Panem Zdzisiem, to zupelnie co innego.

    > Wolno mu przecież napisać
    > w regulaminie, że zlecenie zostanie wykonane (umowa
    > zawarta) w zależności od aktualnego widzimisię laboludka.

    A i to nie na pewno, gdyż regulamin wewnętrzny nie może
    być niezgodny z przepisami wyższego rzędu. Co więcej
    taki zapis, w takiej sytuacji, nie ma mocy prawnej..

    Hint: UOKiK, "klauzule niedozwolone"

    Laboludek *z* *biedą* mógł się zasłaniać regulaminem,
    a w zasadzie powinien (i to podajac podstawe prawną)
    zasłaniać się odpowiednimi ustawami.. Które zresztą,
    jako że to zdjęcie do DO(nie unikalne itd) nie
    podlega.

    Do tego dochodzi kwestia relacji miedzy klientem
    indywidualnym a zleceniobiorca, przepisy to regulujace
    i orzecznictwo sądowe w takich sprawach. Gdyby zostal
    "papier" na tą okoliczność, to by mogło być ciekawie..