  • 1. Data: 2003-05-21 19:48:22
    Temat: Czy uczeń może sprzedawać strony www.
    Od: "Marcin" <(nospam)bezy@box43.pl>

    witam.

    tzn ja juz prawie jestem absolwentem i moje pytanko dotyczy tego czy moge
    różnym firmą sprzedawać strony www, poniewaz jest kilka znajomych firm które
    chca zebym im zrobił strone www, ale firma potrzebuje jakiegoś potwierdzenia
    (chyba rachunku czy cuś, lub umowy jakiejś). A co z podatkiem?

    Czy moge sprzedawać strony?
    Jakie umowy spisywać?
    Co z podatkiem i urzędem skarbowym?

    Pozdrawiam Marcin

    ps . nie mam firmy

  • 2. Data: 2003-05-21 20:37:28
    Temat: Re: Czy uczeń może sprzedawać strony www.
    Od: "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    najlepszym rozwiazaniem jest umowa o dzielo bo do takiego z pewnoscia mozna
    zaliczyc tworzenie stronty www
    firma powinna spisac z toba umowe o dzielo w ktorym okresli wszelkie warunki
    wykonania strony i wynagrodzenia
    ty po wykonaniu zlecenia wystawisz firmie rachuunek na podtsaiw ktorego
    rozliczysz sie z nimi za wykonana prtace i tyle formalnosci
    na pocztaku nastepnego roku dostaniesz od firmy rozliczenie do urzedu
    skarbowego z ktorym to rozliczeniem rozliczysz podatek i jesli nie zarobiles
    wiecej niz okolo 2700 zl (z glowy wiec dokladnie sprawdz) to odbierzesz caly
    zaplacony podatek ktory firma za Ciebie odprowadzila

    mozesz oczywiscie skorzystac takze z umowy zlecenie ale koszty uzyskania
    przychodu sa nizsze co zmniejsza twoja pensje na reke

    przyklad:ustalona kwora wynagrodzenia 1000zl
    umowa o dzielo:
    kwota brutto: 1000 zł
    koszty uzyskania przychodu: 500 zł (50%)
    kwota do opodatkowania: 500 zł
    podatek: 100 zł
    na reke dostaniesz: 900 zl

    umowa zlecenie:
    kwota brutto: 1000 zł
    koszty uzyskania przychodu: 200 zł (20%)
    kwota do opodatkowania: 800 zł
    podatek: 160 zł
    na reke dostaniesz: 840 zl

    pozdrawiam