  • 11. Data: 2018-08-24 10:41:35
    Temat: Re: Czy to już prostytucja?
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 24 Aug 2018 00:49:53 +0200, ń napisał(a):

    > Zobaczta, jakie te ludziska som gupie i nie wiedzom same, co dla nich dobre.
    > A u Pana Komisarza żarówka LED świeci już 20 lat. Chyba we łbie.
    > https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/komis
    ja-europejska-zakazuje-produkcji-i-sprzedazy-halogen
    owych-zarowek/tm9mpms

    Zacytuję pryncypialnego kol. Krisa, choć nie likujesz akurat GW, no i winny
    jest kto inny, bo PiS przecie wciąż używa łuczyw:

    "Zagadką to jest to co ta Twoja pisanina i linkowanie wyborczej ma
    wspólnego z tematyką tej grupy.
    No i zagadka dodatkowa gdzie tam podepniesz winę PIS bo bez "to wina PIS"
    Twoje posty jakoś dziwnie wyglądają."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

  • 12. Data: 2018-08-24 11:00:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    A masz je w ogole ?
    To jest jakis cud, bo one zbyt trwale nie sa.

    A trwalosc jest zwiazana ze sprawnoscia - zarowka (zwykla) moze
    swiecic 100 lat, ale wydajna nie bedzie i pradu bedzie brac duzo.

    Za to swietlowki kompaktowe i LED sa dosc trwale.
    Swietlowki raczej nie 20 lat, ale tak ponad 5,
    LED ... sam jestem ciekaw, bo gorące niczym zarowki, a to nie sugeruje
    duzej trwalosci.
    Najstarsze LED u mnie maja chyba ze 3 lata.

    A czemu nie ? Sa tzw "pryncypia".
    Akurat w tym przypadku to popieram.

    Dnia Fri, 24 Aug 2018 06:19:59 +0200, ń napisał(a):
    > Mnie się jeszcze w domu nie spalił żaden halogen.
    > W międzyczasie padła większość tzw. świetlówek energooszczędnych, już nie mówiąc o
    ich depresjogennym widmie światła ("z artykułów wynikało, że będą świecić 8 lat, a
    nie że świecą i co nam Pan zrobisz").
    > Może by tak Unia zmusiła wszystkich producentów aut do wypuszczania wyłącznie
    silników napędzanycvh LPG? Przecież jest i tańszy i czyściejszy.
    > Ale to grupa prawo.
    > Dlaczego nie pozwalają działać niewidzialnej ręce rynku?
    >

    > -----
    LED-ów Żadna z nich się nie spaliła. Może jakoś policzyli, że będą świeciły aż tak
    dużo. Choć w samochodzie, który ma 10 lat już trzecie światła do jazdy dziennej mam.
    To też LED-y.

  • 13. Data: 2018-08-24 12:42:38
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-08-24 o 09:54, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    ws.atman.pl

    > Paragon od tych dwóch przytomnie zachowalem słusznie spodziewając się,
    > że małe są szanse że żadnej nic się nie trafi w ciągu dwóch lat. Kupione
    > w Castoramie. Wymiana tej jednej padniętej na nową bez żadnych problemów.

    > A bo siedzi w nich trochę elektroniki, która może nie być przystosowana
    > do zmiennych i niekorzystnych warunków atmosferycznych. Może halogeny
    > uzyskają status *OUTDOOR ONLY* albo inny *SPECIAL USE* i będą wiecznie
    > dostępne ;) Ale się rozmarzyłem...

    ... i będą 3-4 razy droższe niż teraz.
    Przecież tak jest ze zwykłymi żarówkami obecnie. Kiedyś taka żarówka 60W
    dobrej jakości kosztowała 1zł, po wejściu ograniczenia pojawiły się w
    sklepach liche nonamy po 4zł.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2018-08-24 14:15:50
    Od: n...@o...pl

    w <plndns$6dp$1@node1.news.atman.pl>, ń <ń@ń.ń> napisał(-a):

> [...]
    > https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/komis
    ja-europejska-zakazuje-produkcji-i-sprzedazy-halogen

    Wagarowałeś na lekcjach czytania?

  • 15. Data: 2018-08-24 17:37:58
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-08-24 o 06:19, ń pisze:

    > Dlaczego nie pozwalają działać niewidzialnej ręce rynku?

    Bo to faszyści działający pod przykrywką socjalizmu wycierający sobie
    gębę neoliberalnymi sloganami.

    Najgorsze możliwe połączenie :-)

  • 16. Data: 2018-08-24 17:42:28
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-08-24 o 08:35, ń pisze:
    > Rozumiem, ale to nie Ciebie lecz mnie doi, dzięki czemu daję pracę górnikom i
    energetykom.
    > Napisz do elektrowni, że od jutra będą sprzedawały tylko 1/5 tego, co dotychczas..
    > Załóżmy, że w łazience włączam halogen 25 wat na 30 minut na dobę, czyli około 180
    godzin rocznie.
    > Ile lat musi się amortyzować żarówka energooszczędna, która w międzyczasie może
    jeszcze się stłuc lub dostać podobnego urazu (zakładam 20% ryzyko przypadkowego
    zniszczenia poza przepaleniem)?
    > Jeżeli komisar twierdzi, że poświeci 20 lat (świeć Panie nad jego duszą), to niech
    narzuci obowiązkowe 20-letnie gwarancje/rękojmie, w przypadku upadku producenta
    wypłacane z emerytury komisara.
    > I to bez obowiązku trzymania przez konsumenta dowodu zakupu (kto normalny trzyma
    paragony od żarówek??).

    Polać temu Panu :-)

    > -----

    To że coś zużywa mniej energii nie znaczy że sumarycznie nie zużyje się
    więcej energii do wyprodukowania tego "wynalazku" niż zużyłaby stara
    technologia.

    To są faszystowskie zakazy łamiące podstawowe prawa obywatelskie w
    niczym się nie przyczyniające w kwestii ochrony "matki ziemi"

    Mądrość. To jest to czego unijni komisarze nie mają.

  • 17. Data: 2018-08-24 17:44:07
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-08-24 o 11:00, J.F. pisze:

    > A czemu nie ? Sa tzw "pryncypia".
    > Akurat w tym przypadku to popieram.

    Jeśli pryncypia są poparte wiarą a nie rozumem życzę powodzenia. :-)

  • 18. Data: 2018-08-24 17:45:26
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-08-24 o 08:33, Big Jack pisze:
    Mam nadzieję, że po ich wycofaniu
    > nie znikną, tak jak nie zniknęły "100". Może zmieni się tylko ich
    > przeznaczenie? ;)

    I tak będzie. Tylko dlaczego biurwa brukselska ma marnować moje podatki
    na wymyślanie takich debilizmów?

  • 19. Data: 2018-08-24 23:20:17
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *Miroo* napisał(-a):

    > ... i będą 3-4 razy droższe niż teraz.
    > Przecież tak jest ze zwykłymi żarówkami obecnie. Kiedyś taka żarówka
    > 60W dobrej jakości kosztowała 1zł, po wejściu ograniczenia pojawiły
    > się w sklepach liche nonamy po 4zł.

    Ale będziesz miał wybór: 4x droższa wolframowa lub 10x droższa LED. Czyż
    nie o odbieranie ludziom możliwości wyboru tutaj chodzi? Dlaczego ukręca
    się łeb mechanizmom rynkowym? >Masz sobie kupić LED, bo TAK!<

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 20. Data: 2018-08-24 23:43:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Aug 2018 08:26:01 +0200, Jacek napisał(a):
    > Jest prostytucja, jest kur*stwo, ale jest też lobbing, troska o
    > środowisko oraz o bezpieczeństwo. Problem z tym, że teraz słowa
    > zmieniają znaczenie i większość ludzi nawet tego nie zauważa.
    > No i wiele zależy od tego, kto mówi. Jak "zwykły" człowiek łże, to łże,
    > jak polityk łże, to "mija się z prawdą" albo mówi prawdę "nie do końca".
    > Przykład drobny:
    > chciałem kupić masło (takie z mleka) i kupiłem to:
    > https://losickie.pl/Ose%C5%82ka-ekstra-miks-300g/
    > bo się dobrze nie przyjrzałem drobnym napisom.

    Drobnym ?
    A widzisz tam gdzies duzy napis Masło ?
    Nie widzisz ? A widzisz :-)

    Akurat Unii zawdzieczamy to, to "masło" moze sie nazywac tylko masło.

    Wczesnie to trzeba se bylo dlugo wpatrywac.

    > Przykład gruby:
    > dekarbonizacja - dla jednych eliminacja węgla z gospodarki mająca na
    > celu tak zwaną ochronę środowiska.
    > Dla innych zgrabna etykieta przyklejona na politykę wykończenia polskiej
    > energetyki i górnictwa po to, abyśmy za 20 lat kupowali energię od
    > jednych sąsiadów a węgiel od drugich.

    Co by nie mowic - to nasz wegiel sie predzej czy pozniej skonczy.
    I co wtedy ?

    A klimat ... ja tam nie wiem, ale to lato wyjatkowo upalne.
    I nie tylko o komfort tu chodzi, ale np susze ...

    J.