  • 1. Data: 2021-11-11 20:38:55
    Temat: Czy taka DYSKRYMINACJA jest LEGALNA? [Turkish Airlines na Białoruś]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://wyborcza.pl/7,75399,27795080,pap-tureckie-li
    nie-lotnicze-wprowadza-zakaz-sprzedazy-biletow.html
    > Informację PAP potwierdził Jakub Kumoch z Kancelarii
    > Prezydenta. "Turkish Airlines potwierdziły, że nie będą odtąd
    > przyjmować na pokłady samolotów do Mińska obywateli Iraku, Syrii i
    > Jemenu z wyjątkiem posiadaczy paszportów dyplomatycznych" - napisał na
    > Twitterze

    Ja jesteś na 200% to nie odpowiada standardom Europejskiej praworządności.

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-11-11 21:37:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.11.2021 o 20:38, A. Filip pisze:
    > https://wyborcza.pl/7,75399,27795080,pap-tureckie-li
    nie-lotnicze-wprowadza-zakaz-sprzedazy-biletow.html
    > Ja jesteś na 200% to nie odpowiada standardom Europejskiej praworządności.

    Nie to, żebym się czepiał, ale Irak, Syria i Jemen w Europie nie leżą i
    nie do końca widzę powód, by miały stosować nasze europejskie standardy.
    Z Turcją, to faktycznie kawałek jej leży w Europie, ale tak tylko trochę.

    Pytanie, skąd te samoloty wylatują. No bo jeśli z Turcji, to skąd owi
    obywatele się tam biorą? No i chyba Turcja ma prawo decydować, kto
    poleci ich samolotem?

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-11-11 22:27:37
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
> [...]
    >
    > Pytanie, skąd te samoloty wylatują. No bo jeśli z Turcji, to skąd owi
    > obywatele się tam biorą? No i chyba Turcja ma prawo decydować, kto

    Z całą pewnością jest parę+ sposobów na legalistyczne przepchnięcie
    podobnego zakazu. Tyle że wprowadzenie go przez samą linie lotniczą
    na podstawie widzimisię (jak to sugeruje artykuł) IMHO powinno być
    potraktowane jak *dyskryminacja* która nie powinna przejść w
    cywilizowanym kraju w 21 wieku.

    Nie wpuszczanie na pokład osób przebywających nielegalnie w kraju wylotu
    powinno być kompetencją straży granicznej w porcie wylotu.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2021-11-11 22:54:20
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-11-11 o 22:27, A. Filip pisze:
> [...]
    >
    > Nie wpuszczanie na pokład osób przebywających nielegalnie w kraju wylotu
    > powinno być kompetencją straży granicznej w porcie wylotu.

    Ciekawostka:
    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-11-11/kryzy
    s-na-granicy-migranci-z-mozliwoscia-procedury-azylow
    ej-na-bialorusi-albo-powrotu-do-kraju/?ref=slider

    --
    animka

  • 5. Data: 2021-11-11 22:55:48
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

  • 6. Data: 2021-11-11 23:10:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.11.2021 o 22:27, A. Filip pisze:
> [...]
    > na podstawie widzimisię (jak to sugeruje artykuł) IMHO powinno być
    > potraktowane jak*dyskryminacja* która nie powinna przejść w

    A jak im porwą któryś samolot?

    > Nie wpuszczanie na pokład osób przebywających nielegalnie w kraju wylotu
    > powinno być kompetencją straży granicznej w porcie wylotu.

    Może w kraju wylotu są legalnie.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2021-11-11 23:39:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.11.2021 o 22:55, Animka pisze:

    > Ciekawostka:
    > https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-11-11/kryzy
    s-na-granicy-migranci-z-mozliwoscia-procedury-azylow
    ej-na-bialorusi-albo-powrotu-do-kraju/?ref=slider

    I zdaje się o to nam chodziło.

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2021-11-12 01:58:44
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    s-na-granicy-migranci-z-mozliwoscia-procedury-azylow
    ej-na-bialorusi-albo-powrotu-do-kraju/?ref=slider
    > I zdaje się o to nam chodziło.

    Zdaje się że chodzi o to że Białoruś potrzebuje teraz "trochę"
    *formalnie* uchodźców u siebie żeby "haracz" (ewentualnie) wymuszony od
    UE był niby na nich. AFAIR rosyjska dyplomacja sugerowała że UE może
    płacić Białorusi za powstrzymywanie uchodźców jak płaci Turcji.
    Tyle że Turcja ma *bezpośrednią* granicę z Syrią.

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2021-11-12 06:46:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-11, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > https://wyborcza.pl/7,75399,27795080,pap-tureckie-li
    nie-lotnicze-wprowadza-zakaz-sprzedazy-biletow.html

    > Ja jesteś na 200% to nie odpowiada standardom Europejskiej praworządności.

    A czy nie wpuszczenie na pokład pasażera dowolnego kraju bez wizy lub
    bez biletu powrotnego lub bez wystarczających środków odpowada
    standardom? Takie praktyki są powszechnie przecież stosowane.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2021-11-16 12:10:04
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 11 Nov 2021 20:38:55 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > na 200% to nie odpowiada standardom Europejskiej praworządności.

    Poskarż się do Trybunału Kulinarnego.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek