  • 1. Data: 2006-07-14 11:56:35
    Temat: Czy spółdzielnia może tak postąpić?
    Od: Przemek <c...@p...nospam.pf.pl>

    Witam,

    Dostałem rozliczenie za wodę i przyszła dopłata mimo, że ja zużyłem tyle
    wody za ile zapłaciłem, ponieważ mam liczniki w mieszkaniu.

    Dowiadując się w administracji czemu otrzymałem dopłatę uzyskałem
    informację, że po dodaniu wskazań liczników w poszczególnych
    mieszkaniach wyszło mniej niż na liczniku zbiorczym znajdującym się w
    klatce. W związku z czym spółdzielnia postanowiła rozbić tą różnicę na
    wszystkich mieszkańców. Czy można coś takiego zrobić? Ktoś oszukuje
    (wiadomo jak to bywa z jakimiś urządzeniami przyczepianymi do licznków)
    a ja mam za to płacić? Żeby była całkowita jasność nie ma żadnego ujęcia
    wody na klatce, żadnego kranika ani nic co możnaby powiedzieć, że służy
    mieszkańcom i tam jest ta różnica między licznikami lokatorów a zbiorczym.

    Z góry dziękuję za wypowiedzi.
    Przemek

  • 2. Data: 2006-07-14 13:03:15
    Temat: Re: Czy spółdzielnia może tak postąpić?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przemek [###c...@p...nospam.pf.pl.###] napisał:

    Poszukaj w archiwum grupy. Było pod kątem liczników ciepła i wody. Te Wasze
    liczniki w mieszkaniach mają tylko i wyłącznie znaczenie pomocnicze.

  • 3. Data: 2006-07-14 13:14:15
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Przemek napisał(a):
> [...]
    > mieszkańcom i tam jest ta różnica między licznikami lokatorów a zbiorczym.

    Zakładam że jesteś członkiem spółdzielni mieszkaniowej.

    Są 2 wyjścia: albo spółdzielnia przeprowadza dochodzenie, ustala kto
    kradnie i jego obciąża stratami, albo straty pokrywa spółdzielnia.

    Pierwsze wyjście prawdopodobnie by kosztowało więcej niż straty, a wynik
    niepewny.

    Zaś drugie wyjście oznacza ni mniej ni więcej tylko to że właśnie ty za
    to zapłacisz (razem z innymi).

    p. m.

  • 4. Data: 2006-07-14 13:18:18
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Przemek wrote:
> [...]

    > mieszkańcom i tam jest ta różnica między licznikami lokatorów a zbiorczym.

    Rozliczacie się wg. licznika głównego i jego wskazania są obowiązujące.
    Różnicę pomiędzy wskazaniami liczników w mieszkaniach i licznika
    głównego płaci się solidarnie.

  • 5. Data: 2006-07-14 13:20:49
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    witek napisał(a):
    > Różnicę pomiędzy wskazaniami liczników w mieszkaniach i licznika
    > głównego płaci się solidarnie.

    solidarnie?

    KG

  • 6. Data: 2006-07-14 13:38:57
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:e985ip$ohh$1@inews.gazeta.pl
    użytkownik *witek* napisał(a):

    > Rozliczacie się wg. licznika głównego i jego wskazania są
    > obowiązujące. Różnicę pomiędzy wskazaniami liczników w mieszkaniach i
    > licznika głównego płaci się solidarnie.

    Podeprzyj to stosownymi przepisami.

    --
    Big Jack
    //////

  • 7. Data: 2006-07-14 13:42:51
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    kam wrote:

    > solidarnie?

    :), no. Po równo.

  • 8. Data: 2006-07-14 13:44:20
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Big Jack wrote:
    > W wiadomości: news:e985ip$ohh$1@inews.gazeta.pl

    > Podeprzyj to stosownymi przepisami.

    Przeczytaj umowę ze spółdzielnią lub archiwum walnych zebrań spółdzielni.
    Ktos w sumie podniósł rękę na głosowaniu przyjmując taki sposób rozliczeń.
    Zresztą wszędzie taki jest.

  • 9. Data: 2006-07-14 14:32:55
    Od: Sender Bell <s...@s...pl>

    Przemek napisał(a):
    > Dostałem rozliczenie za wodę i przyszła dopłata mimo, że ja zużyłem tyle
    > wody za ile zapłaciłem, ponieważ mam liczniki w mieszkaniu.

    A wszyscy lokatorzy mają liczniki ?
    U mnie dopłacają tylko ci co ich nie mają.

    Sender Bell

  • 10. Data: 2006-07-14 16:49:37
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:e9873k$1tk$4@inews.gazeta.pl
    użytkownik *witek* napisał(a):

    > Przeczytaj umowę ze spółdzielnią lub archiwum walnych zebrań
    > spółdzielni. Ktos w sumie podniósł rękę na głosowaniu przyjmując taki
    > sposób rozliczeń. Zresztą wszędzie taki jest.

    Umowę o co? Mam spółdzielcze właśnościowe prawo do lokalu, członkiem
    spółdzielni nie jestem, wodomierz mam, a umowy ze spóldzielnią nie mam.
    Jak ewentualnie będą rozstrzygane takie problemy i na jakiej podstawie?

    --
    Big Jack
    //////