  • 1. Data: 2006-07-14 11:17:50
    Temat: Czy jakiaś ustawa określa kiedy klientowi należy się odliczenie?
    Od: "IRK" <r...@o...pl>

    Witam,

    W wyniku awarii klienci są pozbawieni dostępu do sieci. w/g regulaminu
    przysługuje im bonifikata proporcjonalna do czasu trwania. Jednak zawsze to
    było naliczanie w dniach - np klient nie działał 3 dni - otrzymuje upust
    1/10 abonamentu.

    Ale co w przypadku gdy klient domaga się odliczenia za 35 minut nie
    działania?

    Czy prawo telekomunikacyjne określa jakiś minimalny czas za ktory należy się
    odliczenie?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-07-14 11:30:44
    Od: TLZ <t...@w...info.com.pl>

    IRK napisał(a):
> [...]
    > działania?
    >
    > Czy prawo telekomunikacyjne określa jakiś minimalny czas za ktory należy się

    PT nie, Twój regulamin. Doprecyzuj ten punkt, że odszkodowanie należy
    się po przekroczeniu 24 godzin. A na razie odlicz gościowi za 35 minut
    :P - jak u mnie za 24h sa 2zł, to za 35 minut 5 groszy sie należy (u
    mnie) :P - straszna suma, nie?!

    --
    TLZ.| http://rtfm.killfile.pl/#wybierz

  • 3. Data: 2006-07-14 19:50:44
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    IRK napisał(a):
> [...]
    > działania?
    >
    > Czy prawo telekomunikacyjne określa jakiś minimalny czas za ktory należy się

    W tego typu przypadkach klient może domagać się dwóch rzeczy:

    - bonifikaty w opłatach okresowych
    - odszkodowania z tytułu przerwy w świadczeniu usługi.

    Za wyjątkiem usługi powszechnej (w tym usługi telefonicznej) regulowanej
    w art. 105 PT, sposób naliczania i wysokość bonifikaty i/lub
    odszkodowania powinna zawierać umowa czy regulamin.

    Dlaczego powinna? Bo w przeciwnym przypadku klient może domagać się
    dowolnych kwot, a przy braku umownego uregulowania operator staje się
    stroną słabszą w potencjalnym sporze sądowym. Jeżeli w przypadku
    bonifikaty można zdroworozsądkowo założyć (i chyba każdy sąd to kupi),
    że za jeden dzień przerwy w świadczeniu usługi należy się 1/30 opłaty
    miesięcznej, to z odszkodowaniem jest już trochę inna sprawa. Klient
    mógł ponieść straty w wysokości odbiegającej od kwot, jakie miał na
    myśli operator.

    W przypadku sporu sądowego pod uwagę mogą być brane ogólne reguły
    Kodeksu cywilnego, z terminami włącznie.

    M.