  • 1. Data: 2006-07-14 09:48:04
    Temat: Odmowa wykonania"polecenia" przez pracownika
    Od: "Jolanta" <j...@o...eu>

    Witam

    Czy ktoś może odpowiedzieć mi jak to jest z odmową wykonywania poleceń przez
    pracownika.
    Pracownik fizyczny zatrudniony jako operator obrabiarki, dostał polecenie od
    przełożonego, aby przeszkolił nowego pracownika na danej obrabiarce.
    Zatrudniony odmówił przeszkolenia, twierdząc że nie leży to w jego gestii.A
    instruktażu stanowiskowego powinien udzielić kierownik bądź mistrz wydziału
    ,a nie on sam.
    1.Czy operator miał rację odmawiając przeszkolenia?
    2.Czy pracowdawca może zwolnić pracownika bez wypowiedzenia z jego winy w
    skutek odmowy wykonania polecenia??

    Dziękuję pozdrawiam
    Jolanta

  • 2. Data: 2006-07-14 10:04:35
    Temat: Re: Odmowa wykonania"polecenia" przez pracownika
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Jolanta" <j...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1.Czy operator miał rację odmawiając przeszkolenia?
    > 2.Czy pracowdawca może zwolnić pracownika bez wypowiedzenia z jego winy w

    Wiesz, w gestii pracodawcy nie leży dawanie premii, ani zgadzanie się na
    dodatkowe urlopy, pozwalanie na palenie na terenie zakładu, czy tolerowanie
    nawet jednego spóźnienia. Poza tym niedokładność zachowania tolerancji
    obróbki, braki w materiale lub duża ilość odpadów może być podstawą do
    różnych decyzji pracodawcy.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2006-07-14 10:20:46
    Od: "Jolanta" <j...@o...eu>

> [...]
    > nawet jednego spóźnienia. Poza tym niedokładność zachowania tolerancji
    > obróbki, braki w materiale lub duża ilość odpadów może być podstawą do

    Moze być....i zapewniam ,ze jeśli pracownik złamie którekolwiek wewnętrzne
    zarządzenie, zostaje pociągnięty do odpowiedzialności w tej firmie.
    Dlatego irytujący staje się fakt straszenia pracownika zwolnieniem, bo ten
    odmawia przeszkolenia nowego pracownika.Tym bardziej, że pracownik ten nie
    został przez nikogo wcześniej przeszkolony, sam "doszedł" w jaki sposób dana
    obrabiarka działa, ponieważ nie było w firmie nikogo kto by potrafił ją
    obsłużyć.A teraz buntuje się ,ze "musi" swoją wiedzę dać jak na dłoni komuś
    innemu nie dostając nic w zamian.

    Pozdr

  • 4. Data: 2006-07-14 11:01:45
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    In pl.soc.prawo you wrote:

> [...]
    >obsłużyć.A teraz buntuje się ,ze "musi" swoją wiedzę dać jak na dłoni komuś

    To zmienia postać rzeczy. Osobiście również odmówiłbym przeszkolenia
    nowego pracownika w tej sytuacji.

    berberek

  • 5. Data: 2006-07-14 11:17:28
    Od: "Marcin Mazella [Jocker_Gd]" <s...@p...onet.pl>

    "Jan Werbiński" napisał "
> [...]
    > tolerowanie nawet jednego spóźnienia. Poza tym niedokładność zachowania
    > tolerancji obróbki, braki w materiale lub duża ilość odpadów może być

    widisz różnice między premią o przeszkoleniem maszyny?

    Kto w takim wypadku będzie pociągnięty do odpowiedizalności jeśli:
    -nowy pracownik ulegnie wypadkowi - w szkoleniu "stary" pracownik pominął
    elementy związane z bezpoieczństwem; skupił sie tylko na samej obsłudze
    -nowy pracownik "spieprzy" 75% materiału bo źle zrozumiał "starego"
    -zepsuje maszynę ?

    -
    J3M

  • 6. Data: 2006-07-14 11:40:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jolanta napisał(a):

    > 1.Czy operator miał rację odmawiając przeszkolenia?
    > 2.Czy pracowdawca może zwolnić pracownika bez wypowiedzenia z jego winy w
    > skutek odmowy wykonania polecenia??

    Wszystko zależy od treści umowy o pracę i zakresu obowiązków.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    http://johnson.cba.pl/

  • 7. Data: 2006-07-14 12:03:14
    Od: "Jolanta" <j...@o...eu>

    Marcin Mazella napisał:
[...]

    Szkolenia odnośnie bhp udziela oczywiście mistrz wydziału, bo tylko takie
    szkolenie potrafi przeprowadzić, poza tym za wszystkie inne rzeczy również
    odpowiada przełożony.W ogóle wydaje mi sie,zże nie ma o czym mówić, wydaje
    mi się również ,ze brak zgody pracownika na przeszkolenie nowego ( czyli nie
    wykonane polecenie) nie może być podstawą do zwolnienia pracownika.
    W treści zakresu obowiązków nie jest podane ,ze ma szkolić nowych
    pracowników.Tylko po jaką ch...ę straszyc biednego pracownika....

  • 8. Data: 2006-07-14 18:21:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jolanta [###j...@o...eu.###] napisał:

    Pracownik nie miał racji. Skoro przełożony mu kazał, to powinien to zrobić,
    bowiem zakazu w prawie takiego nie ma. Inna sprawa, że nie odpowiada on za
    skutek tego przeszkolenia no i sprawą otwartą pozostaje, kto będzie
    odpowiadał, jak przy tym zepsują obrabiarkę.

  • 9. Data: 2006-07-15 19:55:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e97pbl$nlo$1@news.onet.pl Jolanta <j...@o...eu>
    pisze:

> [...]
    > 1.Czy operator miał rację odmawiając przeszkolenia?
    > 2.Czy pracowdawca może zwolnić pracownika bez wypowiedzenia z jego winy w
    Pierwsza sprawa to treść umowy o pracę i zakres obowiązków. Jeśli tam jest
    jakoś sprecyzowane szkolenie pracowników i nie jest to niezgodne z
    kwalifikacjami czy uprawnieniami to kiepsko.
    Załóżmy, że nie ma, ale tam pewnie będzie stało "wykonywanie innych poleceń
    przełożonych". Nie szkodzi.
    Ja bym:
    - zażądał wydania polecenia na piśmie, dokładnego sprecyzowania zakresu
    zleconych czynności, uzasadniając koniecznością dowodową w razie poniesienia
    odpowiedzialności,
    - jak będzie bełkot pytałbym pisemnie dalej,
    - odmówiłbym na piśmie jako powód podając brak umiejętności wykonania
    czynności nieobjętej umową o pracę (nie umiem szkolić).

    Jotte

    PS. Nie teoretyzuję, zrobiłem kiedyś z powodzeniem coś w tym stylu.

  • 10. Data: 2006-07-17 05:48:22
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Jolanta [###j...@o...eu.###] napisał:
    >

    > Pracownik nie miał racji. Skoro przełożony mu kazał, to powinien to zrobić,

    A gdyby mu kazał wsadzić palec w d.....

    Wiedza ma swoją wartość. O ile pracodawca nie miał wkładu w szkolenie
    pracownika, nie może wymagać pod groźbą zwolnienia z pracy by ten
    przekazał swoją wiedzę innemu pracownikowi.

    --
    Pozdrawiam AdamS