eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czy sędzia może orzec obok kary np. grzywny również obowiązek uczestniczenia pijanego kierowcy w zajęciach terapeutycznych i resocjalizacyjnych?

  • 1. Data: 2003-03-07 14:37:55
    Temat: Czy sędzia może orzec obok kary np. grzywny również obowiązek uczestniczenia pijanego kierowcy w zajęciach terapeutycznych i resocjalizacyjnych?
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Czy sędzia może orzec obok kary np. grzywny również obowiązek uczestniczenia
    pijanego kierowcy w zajęciach terapeutycznych i resocjalizacyjnych?
    Przypuśćmy że istnieje program dla kierowców , którzy jeździli po pijaku
    zaakceptowany przez np. PARPA, policje .
    W jaki sposób sprawić aby sędziowie orzekali obowiązkowe uczestnictwo
    kierowcy w takim projekcie obok kary?

    Joanna
    http://www.bordergatewayprotocol.net/~jon/media/beca
    use/

  • 2. Data: 2003-03-07 14:53:14
    Temat: Re: Czy sędzia może orzec obok kary np. grzywny ró
    Od: "Qwax" <...@...Q>

> [...]
    pijaku
    > zaakceptowany przez np. PARPA, policje .
    > W jaki sposób sprawić aby sędziowie orzekali obowiązkowe

    Pomysł jest dobry ale przy okazji powstaje pytanie - jak ochronić
    sędziego przed podejrzeniem o czerpanie zysków...... (płatną protekcję
    ;-))) )

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 3. Data: 2003-03-07 14:56:10
    Od: "tom-ash" <t...@s...pl>

    > http://www.bordergatewayprotocol.net/~jon/media/beca
    use/

    O żesz w morde... :(
    Przecież to jest tragedia...!!! Mam teraz zepsuty dzień :(
    A najgorsze jest to, że dopiero teraz sobie uświadomiłem jakim głupstwem
    jest jazda po pijaku... Wcześniej miałem tylko kontrast ŻYCIE-ŚMIERĆ, co
    dziś jest tak powszechne, że nawet nie wzbudza zainteresowania.
    To jednak dobitnie przekonało mnie, że nawet po jednym piwie nie wsiądę do
    samochodu jako kierowca... ale najpierw musze sobie prawko wyrobić...
    dobrze, że uświadomiłem to sobie przed wyjechaniem na ulicę a nie po... bo
    mogłoby się to tak skończyć...

    Tomek J

  • 4. Data: 2003-03-07 16:06:25
    Od: "Chmielu" <c...@g...pl>

    > Joanna
    > http://www.bordergatewayprotocol.net/~jon/media/beca
    use/

    O My Good?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
    --
    Jarosław Chmielewski -> GSM 0-602 238885
    ----------

  • 5. Data: 2003-03-08 04:17:21
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    O rety Ameryka w Polsce? to było by pięknie choć może nie do końca.
    jedynym sposobem na takie orzekanie kary jest zmiana dotycząca kar w KK. A
    jakwiesz nasz wymiar sprawiedliwości nie jest na tyle samodzielny by
    wprowadzać tak zmiany w prawie. Dlatego proponuje by zacząć od dotarcia do
    organizacji pozarządowych zajmujących się ofiarami ruchu drogowego lub
    przeciwdziałającym alkocholizmowi i rospocząć krucjatę medialną. Można by
    również zaproponować tego typu rozwiązanie naszym osłom wysyłając do nich
    list by się tym problemem zainteresowali.

    Jak na mój gust to w takim katalogu kar mogło by się znaleść jeszcze praca
    społeczna na rzecz domów dziecka lub poszkodowaych ew osób
    niepełnosprawnych. Jednak ta ostatnia propozycja to delikatna materia.

    Stan_Z

  • 6. Data: 2003-03-08 19:32:11
    Od: Wojciech Szweicer <p...@w...onet.pl>

    On 3/8/2003 5:17 AM, Stan_Z wrote :
    > Jak na mój gust to w takim katalogu kar mogło by się znaleść jeszcze praca
    > społeczna na rzecz domów dziecka lub poszkodowaych ew osób
    > niepełnosprawnych. Jednak ta ostatnia propozycja to delikatna materia.

    Pytanie, czy rodzice/opiekunowie, chcieliby, aby ich dziecmi zajmowal
    sie pijak? Sadze, ze lepiej na niego nalozyc - dodatkowo - obowiazek
    utrzymania osoby poszkodowanej (przez iles czasu, do wyzdrowienia, czy
    dozywotnio) czy cos w tym stylu. Czy w polskim prawie jest cos takiego?
    - Szwejk

    --
    E-mail: | Moja strona o I Wojnie Swiatowej: |
    wszwejk | http://www.wielkawojna.prv.pl |

  • 7. Data: 2003-03-09 05:18:18
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Dlatego napisałem, że to delikatna materia, ale praca na rzecz instytucji
    świadczących opieke dla niepełnosprawnych czy domów dziecka lub inne zajęcia
    społeczne, które należało by wykonywać dla tak zwanego społeczeństwa warto
    wprowadzić do katalogu kar i stosować je nap łącznie z zawieszeniem.

    Taka możliwość zasądzania jest już dziś tylko niestety nie jako kara. Można
    to zrobić przy adhezji cywilnej zgłoszonej w postępowaniu karnym.. W tym
    wypadku barierą jest leniwe myślenie prokuratorów i mentalność sędziów.

    Stan_Z

  • 8. Data: 2003-03-09 11:19:39
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Stan_Z wrote:
> [...]
    > to zrobić przy adhezji cywilnej zgłoszonej w postępowaniu karnym.. W tym
    > wypadku barierą jest leniwe myślenie prokuratorów i mentalność sędziów.

    z urzędu też można zasądzić...
    A powództwa adhezyjne - jakieś 8000 rocznie, nie doceniasz pracy
    prokuratury? ;)

    KG

  • 9. Data: 2003-03-10 08:05:21
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    A co z art 72 pkt 8 ? Ze: sędzia moze zobowiazać do dzialań mających
    zapobiec w przyszlośi podobnym zdarzeniom???? Czy w tym przypadku wystarczy
    uderzyć do srodowisk sędziowskich? Jak uważacie?

    Joanna

  • 10. Data: 2003-03-10 09:32:04
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:b4hh6n$k6s$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    wystarczy
    > uderzyć do srodowisk sędziowskich? Jak uważacie?

    Warto, oj warto poddać środowisko sędziowskie resocjalizacji myślowej w tym
    zakresie. Jednak nie sądzę żeby można odnieść na tym polu jakiś wielki
    skutek ponieważ zawsze znajdzie się jakieś ale.......np. nikogo nie można
    poddać zabiegom medycznym bez jego zgody itd. itp.
    I znów wychodzi na to, że prawo nawet niezłe psuje jego kiepska
    interpretacja i stosowanie.

    Stan_Z