  • 1. Data: 2003-04-10 08:04:27
    Temat: Czy sędzia ma obowiązek...
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    Czy sędzia prowadzący sprawę cywilną - w trakcie prowadzenia której
    wypłyną fakty wskazujące na możliwość popełnienia przez stronę
    (dowolną) przestępstwa ma obowiązek poinformować o tym organa
    ścigania?

    Jeżeli tak to czy można sędziego pociągnąć za odpowiedzialność że tego
    nie zrobił?

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 2. Data: 2003-04-10 08:35:59
    Temat: Re: Czy sędzia ma obowiązek...
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał w wiadomości
> [...]
    > ścigania?
    >
    > Jeżeli tak to czy można sędziego pociągnąć za odpowiedzialność że tego

    Obawiam się, że na oba pytania odpowiedź jest negatywna.
    tak mi podpowiada pamięć spraw, którymi sie interesowałem,
    pzdr,
    Jarekm

  • 3. Data: 2003-04-10 21:23:02
    Od: Marcyś <m...@w...pl>

> [...]

    > wypłyną fakty wskazujące na możliwość popełnienia przez stronę
    > (dowolną) przestępstwa ma obowiązek poinformować o tym organa

    Tak - w przypadku przestępstwa ściganego z urzędu (art. 304 § 2 kpk).

    > Jeżeli tak to czy można sędziego pociągnąć za odpowiedzialność że tego
    > nie zrobił?

    Tylko w teorii - solidarność korporacyjna nie pozwoli na to.

  • 4. Data: 2003-04-10 22:01:51
    Od: "Qwax" <...@...Q>

> [...]
    § 2 kpk).

    odpowiedzialność że tego

    > Tylko w teorii - solidarność korporacyjna nie pozwoli na to.

    A można użyć jako argumentu w procesie (bzdurny zarzut) że
    "jeżeli sędzia w zakończonym procesie cywilnym nie wystąpił do
    organów ścigania to znaczy że nie dopatrzył się faktów
    wskazujących na popełnienie przestępstwa - a co za tym idzie
    przestępstwa nie było" - zarzuty opierają się na materiale
    dowodowym ze sprawy cywilnej

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 5. Data: 2003-04-11 21:08:29
    Od: Marcyś <m...@w...pl>

> [...]
    > wskazujących na popełnienie przestępstwa - a co za tym idzie
    > przestępstwa nie było" - zarzuty opierają się na materiale

    Nie - to nie sędzia decyduje, czy zaistniało przestępstwo.
    On tylko może nie dopatrywać się podejrzenia zaistnienia
    przestępstwa, ale inny uczestnik postępowania - owszem.
    Od oceny tego jest prokurator w odrębnym postepowaniu,
    np. wszczętym na podstawie zawiadomienia strony
    postepowania cywilnego.
    Materiał ze sprawy cywilnej jest weryfikowany
    w postepowaniu karnym i to nie podlega rozpatrywaniu
    przez tego sędziego, który nie dopatrzył się przestępstwa.

  • 6. Data: 2003-04-12 21:23:12
    Od: "Qwax" <...@...Q>

> [...]
    > w postepowaniu karnym i to nie podlega rozpatrywaniu
    > przez tego sędziego, który nie dopatrzył się przestępstwa.

    Ale z jednej strony jako obywatel winien.....
    a z drugiej strony jako prawnik (SĘDZIA) ma wystarczającą
    wiedzę by ocenić czy te przesłanki są wystarczające do
    wykonania obywatelskiego obowiązku No nie??