  • 1. Data: 2003-04-10 07:17:31
    Temat: Zobowiązanie
    Od: "Joanna" <t...@i...pl>

    Witam Grupowiczów,
    Mam pytanie odnośnie zobowiązań wobec pracodawców.
    W firmie organizowane są lekcje języka obcego (po godzinach pracy).
    Teraz mamy podpisywać zobowiązania, że 18 miesięcy od momentu zakończenia
    kursu (czerwiec 03), jeśli np. pracownik będzie chciał zwolnić się, to musi
    zwrócić koszty (wymieniono kwotę powyżej 1 000 zł).
    Pytanie :
    1) Czy pracownik musi podpisać ?
    2) Jakie byłby konsekwencje nie podpisania ?
    3) Czy i gdzie jest gdzieś o tym mowa w Kodeksie Pracy ?
    4) Co ma zrobić osoba, która wie np., że za miesiąc i tak złoży
    wypowiedzenie, bo się przeprowadza na drugi koniec Polski ( a wie, że za
    porozumieniem stron to nie przejdzie, bo pracodawca się nie zgodzi ?)
    5) Jakich można użyć argumentów, aby tego nie podpisać. / Dodam, że na tyle
    znam angielski, że mogę się sama uczyć - a w pracy jestem w grupie
    zaawansowanej/.

    Będę wdzięczna za odpowiedź.
    Pozdrawiam,
    Joanna