  • 1. Data: 2003-04-10 06:34:24
    Temat: zakaz konkurencji
    Od: w...@p...onet.pl

    Witam,
    zapytanie tej samej treści umieściłem na pl.praca.duskusje, ale chyba tutaj
    otrzymam pełniejsza informację.

    Czy ktoś może mnie nakierować na argumenty przemawiające za tym, że umowa o
    zakazie konkurencji powinna byc zawierana w formie umowy odrębnej od umowy o
    pracę (co, moim zdaniem, było by zgodne z literalnym brzmieniem przepisu kp.
    lecz sprzeczne z orzecznictwem SN)?

    dziękuję
    Paweł

  • 2. Data: 2003-04-11 11:33:11
    Temat: Re: zakaz konkurencji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem, w mowach cywilno-prawnych przede wszystkim liczy się zgodny
    zamiar stron, nie zaś sposób jego wyrażenia. Faktycznie, logicznie rzecz
    rozumując, to umowa o zakazie konkurencji powinna być w osobnym dokumencie,
    no bo w chwili rozwiązanie umowy o pracę teoretycznie powinny przestać
    obowiązywać wszystkie zawarte w niej punkty. No, ale z drugiej strony
    patrząc, wydaje mi się logiczne, że zgodnym zamiarem stron w chwili
    podpisywania umowy o pracę było to, że ten zakaz będzie obowiązywał również
    po wygaśnięciu umowy o pracę. Dla tego też, choć faktycznie zakaz
    konkurencji powinien być zawarte w osobnej umowie, to gdy jest zawarty w tej
    samej, to sam ten fakt nie pozbawia go mocy obowiązującej. Powyższe jest
    moją opinią.

  • 3. Data: 2003-04-11 17:19:14
    Temat: Odp: zakaz konkurencji
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Ja zdecydowanie oponuje - wykladnia jezykowa ma pierwszenstwo a ten przepis
    ( 100 costam ) nie daje absolutnie pola do innej wykladni i nie ma potrzeby
    jej przeprowadzania- zamiar ustawodawcy jest czytelny no i te skutki
    rozwiazania o ktorych wspominasz. Dla mnie powinna byc bezwzglednie zawarta
    w osobnej umowie.

    Taka jest moja opinia

    --
    Depi.