  • 1. Data: 2006-02-23 18:45:45
    Temat: Re: Czy sąd prawidłowo podzielił majątek wspólny ?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Arek napisał(a):

    > Uczestnik B:
    > - nakład z majątku odrębnego: 51.384,17 zł
    > - wydatek z majątku odrębnego: 31.032,00 zł

    Chyba wydatek na majątek odrębny, a nie z ?

    > Konia z rzędem temu kto wie co i jak policzył sąd.

    Możesz dać tego konia z rzędem temu sędziemu - wystarczy wnieść o
    uzasadnienie orzeczenia - wtedy będziesz wiedział co i jak policzył sąd.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 2. Data: 2006-02-23 18:55:40
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Arek napisał(a):

    > Uczestnik A: składniki majątkowe o wartości : 83.980,00 zł + spłata w
    > wysokości 4.412,11 zł od uczstnika B,
    >
    > Uczestnik B: składniki majątkowe o wartości 190.000,0 zł.

    Ale swoją drogą wydaje mi się że powinno być *odwrotnie* (A powinien
    dostać 188 374,17 zł)i wtedy byłoby OK(Przy założeniu że przy b były
    nakłady z majątku wspólnego na odrębny)

  • 3. Data: 2006-02-23 19:11:48
    Temat: Czy sąd prawidłowo podzielił majątek wspólny ?
    Od: "Arek" <a...@i...net.pl>

    Stan faktyczny następujący:

    Majątek wspólny podlegający podziałowi : 273.980,00 zł

    Uczestnik A:
    - nakład z majątku odrębnego: 16.702,38 zł

    Uczestnik B:
    - nakład z majątku odrębnego: 51.384,17 zł
    - wydatek z majątku odrębnego: 31.032,00 zł

    Sąd dokonał podziału:

  • 4. Data: 2006-02-23 19:48:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Arek napisał(a):

    > Jest dokładnie tak jak napisalem. To sa naklady z majatkow odrebnych na
    > wspolny a nie ze wspolnego na odrebny .

    To rozumiem, ale przy b są dwie kwoty. Nakład z majątku odrębnego na
    wspólny i co? Wydatek z majątku wspólnego na odrębny? Tylko to miałby
    jakąś logike.

  • 5. Data: 2006-02-23 20:05:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    > Wydatek i nakład to jest to samo :) Tylko sie inaczej nazywa ;)

    To po co wymieniałeś odrębnie?

    > Powiedzmy , ze uczesnik B wydał z majątku odrębnego lacznie: 82.866,17 zl.
    > Teraz bedzie latwiej policzyc :)

    Spróbuję ponownie policzyć.
    Według mnie trzeba wyliczyć tak:
    1. równy udział w majątku wspólnym 273980,00 /2 = 136 990,00 zł
    2. kto i o ile więcej wydał z majątku odrębnego - 82866,17 zł (B) - 16
    702,38 zł (A) = 65 713,79 zł (B tyle więcej włożył)
    3. dla B 136990 zł (równy udział + 65713,79 zł (tyle więcej włożył)=
    202 703,79 zł
    4. dla A 273980 zł - 202 703,79 zł = 71 276,21 zł

    Tak według mnie należałoby to podzielić, przy tych danych które podałeś.

  • 6. Data: 2006-02-23 20:10:21
    Od: "Arek" <a...@i...net.pl>

> [...]
    > uzasadnienie orzeczenia - wtedy będziesz wiedział co i jak policzył sąd.

    Jest dokładnie tak jak napisalem. To sa naklady z majatkow odrebnych na

    Mam przed soba uzasadnienie. Jest tak jak napisalem ;) Nijak nie da sie tego
    "przeliczyc".

    Nadal stawiam konia z rzedem :))))))))))

  • 7. Data: 2006-02-23 20:51:56
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

> [...]
    > 4. dla A 273980 zł - 202 703,79 zł = 71 276,21 zł
    >
    > Tak według mnie należałoby to podzielić, przy tych danych które podałeś.

    Mam watpliwosci.

    Wedlug mnie wartosc nakladow z osobistego na wspolny nalezy podzielic
    przez 2, bo czyniac naklady malzonek przyczynia sie tez do zwiekszenia
    wartosci swojego udzialu w majatku wspolnym. Tzn. w swojej polowce z
    majatku ma juz polowe nakladu. Rozliczeniu podlega tylko druga polowa.

    W opisanym przypadku: dzielimy naklady A i naklady B przez 2. Potem
    potracamy, a roznice zasadzamy temu, ktory wiecej wlozyl. W konsekwencji
    dajemu mu gro rzeczy z majatku, a gdy calosc, to wted zasadzamy
    splate na rzecz drugiego.

    Nie wiem, czy moje rozumowanie jest do konca uzasadnione, prosze o ew.
    korekte.

  • 8. Data: 2006-02-23 20:52:24
    Od: "Arek" <a...@i...net.pl>

> [...]

    Wydatek i nakład to jest to samo :) Tylko sie inaczej nazywa ;)
    Powiedzmy , ze uczesnik B wydał z majątku odrębnego lacznie: 82.866,17 zl.

    :))))))))))))))))))))))))))

    Tyle ze ja zadnej logiki w liczeniu Sadu nie widze ;)

  • 9. Data: 2006-02-23 21:11:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    vel konrad napisał(a):

> [...]
    > wartosci swojego udzialu w majatku wspolnym. Tzn. w swojej polowce z
    > majatku ma juz polowe nakladu. Rozliczeniu podlega tylko druga polowa.

    Może masz rację. Muszę się zastanowić :)

    > Nie wiem, czy moje rozumowanie jest do konca uzasadnione, prosze o ew.
    > korekte.

    Tak sam efekt daje odjęcie od całości majątku wspólnego wszystkich
    nakładów, a następne dla każdego połowa plus jego nakłady.