  • 11. Data: 2009-09-19 13:16:29
    Temat: Re: Czy refrendum to hucpa?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3213.00000055.4ab4b9ba@newsgate.onet.pl...
    > Prezydent Gliwic, ktory ma byc odwolywany poprzez referendum, publicznie
    > mowi tak:
    > "Nikt przyzwoity i racjonalny nie powinien w tym uczestniczyc.

    To jest ewidentny przypadek bronienia dostepu do koryta za wszelka cene.

    Przeydent, burmistrz czy wojt, ktory wie, ze naprawde jest potrzebny i
    wiekszosc stoi za nim, nawoluje do pojscia na referendum i glosowania
    przeciwko odwolaniu.
    Tylko taki, ktory wie, ze wiekszosc go niw popiera a jedyna szansa jest brak
    wiazacego charakteru wyniku referendum spowodowanego zbyt niska frekwencja
    nawoluje (a takze wywiera presje przez poplecznikow) do bojkotu.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2009-09-19 13:16:42
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Warto posluchac dokladnie co on mowi:
    http://www.telewizja.gliwice.pl/artykul.php?id=2217

  • 13. Data: 2009-09-19 13:21:05
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > Pamiętam jak mój dziadek opowiadał mi że w latach 70. dwóch panów
    > wzięło go na głosowanie bo sam z siebie zignorował procedurę demokratyczną
    > :)

    A latach 70. nie bylo demokracji w Polsce. Poza tym sa rzeczywiscie w Europie
    zachodniej kraje demokratyczne, w ktorych za nieuczestniczenie w wyborach placi
    sie kare. To jest w koncu obowiazek kazdego obywatela. Jesli a takich
    procedurach nie uczetniczy sie, to nie jest obywatelem tego kraju, jest sie
    marginesem. Procz tego mylisz wybory z referendum.
    adam

  • 14. Data: 2009-09-19 13:25:28
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > wiazacego charakteru wyniku referendum spowodowanego zbyt niska frekwencja
    > nawoluje (a takze wywiera presje przez poplecznikow) do bojkotu.

    Wlasnie dokladnie tak. Dzieki. Nam jednak chodzi jeszcze o to, czy on (jako
    prezydent i przedmiot referendum), nie lamie prawa nawolujac do zignorowania
    referendum poprzez obrazanie i zastraszanie mieszkancow.
    adam

  • 15. Data: 2009-09-19 14:07:59
    Od: BK <b...@g...com>

    On 19 Wrz, 15:09, "adam" <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak, bo jest to nawolywanei do ignorowania procedury demokratycznej. Poza tym
    > jest art. 125 i 250a kk.
    > adam
    >
    > --

    A czy jednym z istotnych praw demokracji nie jest wolnosc gloszenia
    pogladow politycznych? Co z Ciebie demokrata, ktory odmawia ludziom
    ich podstawowego prawa do nie glosowania? :) :) :) Kali ukrasc krowa
    to oki, ale jak Kaliemu krasc to zle? :) :) :)

    A calkiem serio: psim prawem kazdego obywatela jest prawo do
    wyglaszania swoich opini o bezsensownosci jakiegos referendum.

    Ja np. od dawna glosze bezsensownosc udzialu w wyborach do Sejmu -
    Prezydenta, Senatora, Prezydenta Miasta moge sobie wybrac sam. Posla -
    zebym sie w tej kabinie [za przeproszeniem] zesral - sam sobie wybrac
    nie moge. Skoro sam sobie wybrac nie moge [bo uniemozliwia mi to
    system proporcjonalny i ustawianie list partyjnych] to nie glosuje.
    Nie chce zeby moj glos dostal ktos, komu go nie chcialem dac.

    I co nalezy mnie zamknac bo jestem zbrodniarzem przeciwko procedurom
    demokratycznym? :)

    Ojej powaznie jest 125 i 250a kk ?

    Szukasz tu porady prawnej czy masz juz swoja teze a tu wpadles sie
    pochwalic/pozalic? :)

    W Polsce mowienie o bezsensownosci udzialu w jakims referendum nie
    jest zabronione i juz.

  • 16. Data: 2009-09-19 14:13:24
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-09-2009 o 15:21:05 adam <a...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > A latach 70. nie bylo demokracji w Polsce.

    A co to jest ta mityczna demokracja? Konkretnie, w punktach,
    bo chyba co innego to słowo dla nas oznacza.

    > Poza tym sa rzeczywiscie w Europie
    > zachodniej kraje demokratyczne, w ktorych za nieuczestniczenie w
    > wyborach placi
    > sie kare.To jest w koncu obowiazek kazdego obywatela.

    Co jest obowiązkim każdgo obywatela? Przejście z punktu A do punktu B
    żeby trupa aktorska zwana rządem miała odpowidnią legitymację?

    > Procz tego mylisz wybory z referendum.

    Wyjaśnij mi proszę różnicę.

    --
    Tomek

  • 17. Data: 2009-09-19 14:14:59
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-09-2009 o 16:07:59 BK <b...@g...com> napisał(a):

    > W Polsce mowienie o bezsensownosci udzialu w jakims referendum nie
    > jest zabronione i juz.

    Dodajmy, że skoro w wyniku procedury demokratycznej zostało tak
    postanowione,
    to demokrata adam powinien to chyba uszanować :)

    --
    Tomek