eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy quasi mafia lekarska się wybroni z możliwego "kryminalnego zignorowania"? [Trzech zmarłych (oficjalnie)] › Czy quasi mafia lekarska się wybroni z możliwego "kryminalnego zignorowania"? [Trzech zmarłych (oficjalnie)]
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy quasi mafia lekarska się wybroni z możliwego "kryminalnego
    zignorowania"? [Trzech zmarłych (oficjalnie)]
    Date: Sat, 01 Jun 2019 12:11:08 +0200 (CEST)

    https://kobieta.onet.pl/zdrowie/zbiorowy-pozew-przec
    iw-szpitalowi-zakazeni-pacjenci-zmarli/hqxqpcg
    > 31 maja, 18:20
    >
    > Do serii zakażeń superbakterią doszło na oddziałach szpitala MSWiA w
    > Warszawie. _Oficjalnie_ mówiło się, że trzech pacjentów zmarło, a 14
    > zostało zakażonych, ale wszystko wskazuje na to, że jest ich
    > więcej. Lekarze prawdopodobnie wiedzieli o zakażeniach, ale to
    > zignorowali. Klebsiella pneumoniae to superbakteria odporna na
    > antybiotyki. [...]

    Czy w tym przypadku był (też) obowiązek samooskarżenia się przez szpital
    albo MSWiA? Ilu pacjentów mniej by ZMARŁO gdyby szpital doniósł na swoich
    pracowników (i siebie) do prokuratury? Czy "dobro pacjentów" nie jest o
    wiele ważniejsze od dobra lekarzy/szpitala?

    A lekarze, ordynatorzy i szpital mają ciekawy wybór:
    * Jak wiedzieli i zignorowali to narażają się na odpowiedzialność karną
    i cywilną
    * Jak nie wiedzieli to wychodzą na (zorganizowaną) bandę zabójczo
    niekompetentnych dupków w sposób wystawiający ich na odpowiedzialność
    po ścieżce "braku kompetencji"

    Ja im serdecznie życzę żeby się wybronili z odpowiedzialności karnej w
    taki sposób że będą mieli wielką plamę w zawodowym życiorysie do końca
    kariery (najlepiej szybkiego końca).

    P.S. Ja jestem w stanie przełknąć sporo "dziwnych" standardów o ile
    są stosowane konsekwentnie a nie (bardzo) "wybiórczo".

    --
    A. Filip