  • 1. Data: 2002-10-13 18:45:29
    Temat: Czy na doktoranckich można pracować?
    Od: o...@p...onet.pl

    Ponieważ nie otrzymałam odpowiedzi na prawo.podatki ponawiam pytanie - może tu
    jest więcej doktorantów:
    Czy będąc na dziennych studiach doktoranckich i otrzymując stypendium mam
    odprowadzane jakieś składki ZUS: wszystkie czy tylko zdrowotną? Czy pracując
    dodatkowo na umowę zlecenie jestem traktowana tak jak student do 26 roku życia
    czyli czy nie trzeba za mnie odprowadzać składek ZUS? Czy faktycznie jest
    prawnie uregulowane że otrzymując stypendium nie mogę pracować na etacie? A co
    z 3/4 etatem lub umową na czas określony. Z góry dziękuję za odpowiedź i
    pozdrawiam wszystkich]
    Ola

  • 2. Data: 2002-10-13 19:15:55
    Temat: Re: Czy na doktoranckich można pracować?
    Od: Adam Szpakowski <w...@n...gliwice.pl>

    o...@p...onet.pl wrote:

    > Czy będąc na dziennych studiach doktoranckich i otrzymując stypendium mam
    > odprowadzane jakieś składki ZUS: wszystkie czy tylko zdrowotną?

    Nic nie jest odprowadzane. Wiem to z autopsji. Jedyne co na uczelni można
    wymusić to ubezpieczenie zdrowotne.

> [...]
    > pracować na etacie? A co z 3/4 etatem lub umową na czas określony. Z góry
    > dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam wszystkich]

    Z tego co wiem, to reguluje to tylko regulamin studiów doktoranckich. Jest
    tam napisane, że nie można pracować na umowie o pracę w *pełnym* wymiarze
    godzin. Czyli na 9/10 mozna. Wynika też z tego, że wszelkie inne formy
    zartudnienia są dopuszczalne. Inna sprawa, że dostałem info, ze regulamin
    ten nie jest centralny i na różnych uczelniach występują różne jego wersje.
    Niektóre wydziały na PŚ robią dziki numer i "wymuszają" podpisanie
    "lojalki", że się nie będzie w ogóle pracować. Sporo znajomych się na to
    nabrało.

    Zupełnie osobną sprawą jest pytanko, czy taki wymóg jest zgodny z
    konstytucją? O ile się orientuję, to jest w niej zawarte prawo do pracy. A
    w regulamin studiów doktoranckich zabrania de-facto studentowi prawa do
    pracy.

    To przykład bałaganu w przepisach dotyczących doktorantów. Ostatnio
    kolekcjonuję takie przykłady. Zebrało się już na sporą książeczkę :-(.

    Pozdrawiam i życzę wytrwałości... będzie potrzebna
    Adam Szpakowski